Avatar billede martinfroslev Nybegynder
11. oktober 2009 - 02:17 Der er 12 kommentarer

Hvilken windows 7 version?

Hvilken Windows 7 version mener i man skal købe hvis man gerne vil have et hurtigt styresystem og en hurtig computer, og skal også helst være hurtig på nettet der behøves ikke særlig meget plads kun til lidt film og måske nogle små programmer som ikke fylder særlig meget, men ingen spil. Der blever udgivet følgende versioner:

Windows 7 Starter

Windows 7 Home Basic

Windows 7 Home Premium

Windows 7 Enterprise

Windows 7 Ultimate
Avatar billede martinfroslev Nybegynder
11. oktober 2009 - 02:18 #1
Glemte at skrive Windows 7 Proffesional på
Avatar billede steffenernst Nybegynder
11. oktober 2009 - 05:00 #2
Home Premium skulle dække de mest basale behov.

Jeg har kørt med win 7 i 8 måneder nu og er yderst tilfreds.

Du kan læse mere her

http://epn.dk/teknologi2/computer/article1642434.ece
Avatar billede riversen Nybegynder
11. oktober 2009 - 08:44 #3
versionen af windows har ikke noget at sige mht. hastighed men antallet af features. Så det er features du skal bruge som kriterie
Avatar billede steffenernst Nybegynder
11. oktober 2009 - 09:18 #4
@riversen

Jo flere features - jo flere tjenester starter der op med øget ramforbrug til følge, samt en lidt længere opstarttid.
Avatar billede riversen Nybegynder
11. oktober 2009 - 09:30 #5
#4: men det har stadig ikke noget med generelt hvor hurtigt windows 7 er. Ethvert system der har flere services kørende etc. vil være mere belastet. Men det gør ikke selve operativsystemet langsommere. Det er blot hardwaren der bliver mere belastet.
Avatar billede steffenernst Nybegynder
11. oktober 2009 - 10:28 #6
#5

Efter din egen argumentation vil der så være forskel på hastigheden alt efter hvilken version, man vælger
Avatar billede riversen Nybegynder
11. oktober 2009 - 11:42 #7
#6: Nej, min pointe er at under de samme forudsætninger er de forskellige versioner lige hurtige.
Avatar billede riversen Nybegynder
11. oktober 2009 - 11:43 #8
hvorimod der fx er lavet kodeændringer mellem windows vista og windows 7, der skulle gøres win 7 bedre. Men der er ikke lavet kodeændringer mellem win7 starter og win7 ultimate.
Avatar billede johnstigers Seniormester
11. oktober 2009 - 11:45 #9
I teorien ja :)

Men tvivler på det er noget der kan mærkes i praksis. Hvis det skulle være tilfældet, ville enhver gamer, med respekt for sig selv, vælge Windows 7 Starter - og den køber jeg ikke...
Avatar billede steffenernst Nybegynder
12. oktober 2009 - 04:56 #10
Forskellige versioner vil have forskellige processer og tjenester kørende. Dermed vil de også have forskelligt ram forbrug.

Den version med det mindste ram forbrug vil overlade flere ram til
opstart af andre applikationer.

På en lille bærbar med 1 gb ram vil opstart af photoshop gå langsommere med en version, der har et højt ram forbrug.

Hardcore gamere lukker ned for diverse processer og tjenester før de  går i gang med spillet.
Avatar billede riversen Nybegynder
12. oktober 2009 - 06:29 #11
du påstår: køb 2 ens biler: 1 med 200kg last og 1 med 10 kg last. De kan ikke køre lige hurtigt.

jeg påstår: køb 2 ens biler: 1 med 200kg last og 1 med 10 kg last. Optimer bil 1 ved at fjerne lasten (ligesom du kan/bør optimere din windows), så de har samme forudsætninger og de kører lige hurtigt.

Dermed sagt vil jeg stadig sige, at de forskellige win7 versioner installeres med samme eller næsten samme antal services, så jeg tvivler stærkt på, at de vil performe mærkbart forskelligt ud af boksen. Det er primært funktionalitet der er forskellig. Hvis det er mærkbart er det et helt andet sted problemet ligger.
Avatar billede Maerskprivat Nybegynder
20. oktober 2009 - 23:45 #12
Du kan se en review eller en gennemgang hvis man vil, af de forskellige versioner af Windows 7 her.:

http://epn.dk/teknologi2/computer/article1642434.ece

Så udfra det, kan man sige at Home Premium udgaven er nok, medmindre man er en superkrævende superbruger, der skal bruge mest muligt netværks applikationer og meget mere sikkerhed end de normale brugere!

Så mit forslag til helt klart være Home Premium til normalt brug.
Ellers Professionel til den meget krævende bruger!

Håber det var svar på dit spørgsmål!