Avatar billede darmann Nybegynder
09. oktober 2009 - 22:13 Der er 7 kommentarer

hvordan får jeg mine GB igen?

jeg har lige prøvet at få mit D drev slettet men det gik ikke godt jeg flyttede de ting der var i mappen og over i C drevet i håbet om at jeg nu kun ville have et drev i HD's fulde størrelse men nej nu har jeg det halve af HD som ikke kan bruges kan jeg rette min fejle nu uden Format af HD og hvor jeg ender med kun at have et C drev
09. oktober 2009 - 22:37 #1
... ikke helt forstået ?
Ka' du lige forklare noget mere / tydeligere ?
....... (Her er de manglende tegn)

Desuden: Win98, ME, W2000, XP, Vista, Win7, OS/2, Unix, Linux, ... ?
Avatar billede darmann Nybegynder
09. oktober 2009 - 22:42 #2
det er en Xp maskine hvor jeg har slettet D drevet i håbet om at alt pladsen ville blive lagt over på C drevet men det er ikke tilfældet der er bare vist noget plads men uden drev bogstav og jeg kan ikke bruge pladsen så mit spørgsmål er kan jeg få pladsen over til mit C drev så den fylder hele min HD det skal helst gøres uden format af maskine håber det er mere forståligt
09. oktober 2009 - 22:53 #3
............... (Manglende tegn!)

Det du forsøger sker ikke sådan 'automatisk' !
Der skal 3. parts software til.

Men jeg vil da foreslå at bevare denne delning og lade
* C: kun indeholde Styresystemet(XP)+Seriøse programinstalationer. Lad dem være i 'fred' der!
* D: Indeholder dine EGNE DATA; Dokumenter, grafik, foto, musik, video, ...  Lad dem være i 'fred' der!

Fidusen er at ved evt. geninstalation af styresystemet (C:) vil det jo ikke påvirke/ændre noget som helst på dine EGNE DATA.

Som der også anbefales/beskrive her -> http://www.eksperten.dk/guide/1104

Hvordan er HD fordelningen nu ?
Avatar billede darmann Nybegynder
09. oktober 2009 - 22:58 #4
C drevet har det halve af HD hvor den del som D brugte ikke kan bruges mere
09. oktober 2009 - 23:04 #5
Jeg vil gentage #3 forslaget...

(Svarende til en standard bil: Motorrum foran og bagagerum bagerst...)
Avatar billede steffenernst Nybegynder
10. oktober 2009 - 10:18 #6
Med dette program kan du dele din disk op i partitioner, eller slette, oprette, formindske, forstørre partitioner.

http://www.partition-tool.com/personal.htm

Programmet er gratis.

Før du går i gang vil jeg råde dig til at tage back af c-drev
med dette program

http://www.macrium.com/reflectfree.asp
19. oktober 2009 - 22:46 #7
<darmann>: Skal du vide mere ?