Avatar billede noerager Nybegynder
08. oktober 2009 - 21:24 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Tvinge windows xp til at lukke

Findes der en funktion eller lignende der kan tvinge programmer til at lukke ned så når jeg lukker computeren der ikke venter på at programmerne skal lukke men simpelt lukker systemet
Avatar billede Vandreren Novice
08. oktober 2009 - 21:29 #1
Avatar billede 50573433 Nybegynder
08. oktober 2009 - 23:33 #2
Hvis din PC er af nyere dato, er det normalt bare at klikke kortvarigt på PCens afbryder.
Når jeg skriver kortvarigt, er det fordi, at du må ikke holde afbryderen nede til den slukker, så kan du både beskadige programmerne og og selve windows.
Hvis det er bærebar PC, kan du også indstille PCen til at lukke, når du lukker låget.
Ovenstående forudsætter, at din PC er indstillet rigtigt. Det gør du på følgende måde:
- Start-knappen nederst til venstre > Vælg Kontrolpanel.
- Vælg iconet Strømforsyning (ligner et batteri med net netstik).
- Vælg først fanen Dvale og sørg for, at der en lus i "Aktiv Dvale".
- Vælg derefter fanen Avanceret.
- I området "Afbryderknapper" skal du ændre funktionen i rulleskiltet "Når jeg trykker på dvaleknappen på computeren:"
Selv bruger jeg funktionen "Dvale".
Afbryderknappen og Dvaleknappen er normalt den samme knap.
Ovenstående er skrever ud fra min XP maskine, men jeg mener det er det samme for Vista.
Avatar billede stagedk Nybegynder
09. oktober 2009 - 03:09 #3
er det ikke meget nemmere at bruge cmd?
tryk (windowsknappen) + R og skriv cmd
skriv så shutdown -s -t 0 og din computere slukker med det samme,
plejer ikke at skulle vente på alle mulige programmer lukke når det er mig :)
Avatar billede 50573433 Nybegynder
09. oktober 2009 - 08:30 #4
Hej StageDK
Nu kan jeg ikke få dine funktioner til at virke. Men kunne jeg, vil jeg mene, at det nu er lettere med et kortvarigt klik end den tekstbehandlingsopgave du har foreslået.
09. oktober 2009 - 19:29 #5
...den tekstbehandlingsopgave du har foreslået... - Hvem har nævnt noget om "tekstbehandling" ??? Du har vist meget misforstået noget her ???

---

HøjreMusseTast på eks. skrivebordet
Ny ...
Tekstdokument
Døb den navnet SLUK.CMD  (Bemærk 'efternavnet' !!! IKKE SLUK.CMD.txt )
Åbn den SLUK.CMD - Med HøjreMusseTast - Rediger
Skriv følgende i Redigeringsboxen:

Shutdown /f /s /t 0

Gem - og luk Redigeringsboxen

Ved Dobbeltklik på nævnte

SLUK.CMD

lukker - eller burde - PC'en hurtigt uden at 'advare' om evt. ting du skal gemme mm.
Avatar billede fommy Nybegynder
11. oktober 2009 - 10:58 #6
Hvis du vil gøre det på den nemme måde kan du hente en .reg fil jeg lavede da jeg selv havde en PC der led af problemet du har.

http://dev.tommyn.biz/kill_hung_process.rar

Pak den ud og kør .reg-filen, så skulle dine hængende processer gerne lukke ned.

Indholdet af .reg-filen er bare det her:

REGEDIT4

[HKEY_CURRENT_USER\Control Panel\Desktop]
"AutoEndTasks"="1"

Men så er du fri for selv at finde nøglen og taste det ind.
Dovenskaben længe leve :)