Avatar billede knagen7100 Novice
08. oktober 2009 - 16:55 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Problemer med at åbne menu'er i kontrol panelet

Jeg har en helt ny computer med Vista Business som jeg har arbejdet lidt med. Men pludselig kan jeg ikke aktiverer menu'en Personlige indstillinger, hverken fra kontrol panelet eller ved at højre klikke på skrivebordet og klikke på Personlige indstiller. Jeg troede første at det noget med brugerrettigheder, men Brugerkonto i kontrolpanelet kan heller ikke åbnes.
Når jeg klikker på de to i kontrol panelet kan man se et vindue der åbner meget kort og derefter lukker igen.
Det skal dog siges at jeg kun har en bruger på systemet som også er administrator så derfor bør det ikke være noget med rettigheder.
Avatar billede knagen7100 Novice
08. oktober 2009 - 21:15 #1
Jeg har løst problemet ved at afinstaller Windows Search 4.0. Det tyder på at flere har haft samme problem som mig. Se bl.a. denne tråd: http://www.eksperten.dk/spm/878997
Men hvad sker der nu næste gang jeg køre Windows update? Bliver Windows Search 4.0 installeret igen og jeg kan afinstallere det igen?
Avatar billede Regmos Praktikant
09. oktober 2009 - 08:39 #2
Du kan åbne Winows Update, gå til "skift indstillinger" og vælge selv at bestemme, hvad der skal installeres.
Når du så støder på "Windows Search 4.0." igen, så højreklik på den og skjul den.

Mvh roegm.
Avatar billede knagen7100 Novice
09. oktober 2009 - 14:09 #3
Nu er det faktisk ikke min egen computer, men min forældres, og det vil jeg få lidt svært ved at forklare dem. Findes der virkelig ikke en mere permanent løsning? Sender Microsoft virkelig sådan noget software på bane som i den grad kambulerer med hinanden?
Avatar billede knagen7100 Novice
05. november 2009 - 15:08 #4
Lukketid