Avatar billede mikkelloekke Nybegynder
08. oktober 2009 - 14:12 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Apply image to more than one.

Hej eksperter!

Jeg har et billede med noget tekst som jeg gerne vil lægge oven på samtlige billeder i en mappe, i stedet for at gøre det én for én.
Jeg har prøvet funktionen Apply Image i Photoshop CS4, men jeg kan kun få den til at gøre det med ét billede af gangen.

Er der en måde hvorpå man kan gøre dette med 20, 30, 40 etc. billeder på én gang, enten i Photoshop eller andre programmer?

Vh. Mikkel
Avatar billede hcma Novice
08. oktober 2009 - 16:14 #1
du indspiller en action og kører derefter en batch

jeg har engang lagt en vejledning op til PS5.0 og PS7.0, men mon ikke det stadig er nogenlunde det samme
http://www.hcma.dk/photoshop_action.htm
Avatar billede mikkelloekke Nybegynder
10. oktober 2009 - 16:08 #2
Tak For hjælpen! Det har sparet mig for mange museklik, og muligvis også en fremtidig musearm.

I øvrigt har denne lille feature åbnet en verden er nye, om end ikke kunstneriske, så i hvert fald praktiske Photoshop-funktioner.

Så endnu en gang, tak for hjælpen.

Mikkel.
Avatar billede hcma Novice
10. oktober 2009 - 16:37 #3
så må jeg da hellere komme med et svar  :o))
Avatar billede mikkelloekke Nybegynder
11. oktober 2009 - 12:31 #4
Et svar? For mig var det svar nok.
Avatar billede hcma Novice
11. oktober 2009 - 14:56 #5
nåh ja, du er undskyldt, da du er helt ny herinde ;o)

et svar = en mulig løsning / løsnnigsforslag som så kan honoreres med de point som er udlovet, hvis "svaret" kan bruges.

alt andet bør komme som kommentar  :o)

et "svar" kan selvfølgelig også afvises, hvis løsningen ikke kunne bruges alligevel.

du skrev et "svar"  lør. d. 10. oktober 2009 kl. 16:08:44| #2; men da et svar = løsning, og det nok kun var en kommentar du kom med, bør du afvise dit eget "svar" og istedet give point = acceptere det svar jeg efterfølgende kom med.
Kan godt se at det er lidt tricky, men sådan er eksperten.dk altså opbygget ;o)
Avatar billede hcma Novice
11. oktober 2009 - 14:58 #6
glemte lige:  det er også velset at få lukket sine spørgsmål, og det gøres kun ved at acceptere et "svar".

Hvis nogle af de løsningsforslag, der er kommet, ikke kan bruges, lægger man så selv et svar hvor man lige skriver at man ikke kunne bruge nogle af forslagene, og så efterfølgende accepterer sit eget "svar"