Avatar billede larsemil Nybegynder
13. juli 2001 - 15:47 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

kabinetblæser

Hejsa
Jeg skal bruge en 80 mm kabinetblæser der larmer meget lidt (helst lydløs!!!) og så skal der selvfølgelig alligevel være noget effekt i den. Hvad kan I anbefale???
på forhånd tak
LED
Avatar billede maniacdog Nybegynder
13. juli 2001 - 15:48 #1
www.studiedata.dk

De har en masse gode lydløse blæsre.
Avatar billede maniacdog Nybegynder
13. juli 2001 - 15:50 #2
Avatar billede maniacdog Nybegynder
13. juli 2001 - 15:50 #3
Jeg kan anbefale
80mm blæser, High Output, Papst 8412NGM,

Den bruger jeg selv og er rimlig lydløs og giver alligevel et ok airflow.
Avatar billede larsemil Nybegynder
13. juli 2001 - 16:03 #4
takker. Jeg har faktisk overvejet.
80mm blæser, Ultra Low Noise, Papst 8412NGL

Nogen der har erfaringer med den? Det kan jo godt være at den er meget lydløs, men kan den flytte noget luft??
tak
LED
Avatar billede cny Nybegynder
13. juli 2001 - 21:48 #5
Der står nogle tekniske specifikationer ud for hver kabinetblæser, såsom CFM (mængde luft der flyttes) og dB (støjniveau).
Avatar billede maniacdog Nybegynder
13. juli 2001 - 22:34 #6
Du skal regne med, at når de er \"lydløse\" så er sammenhængen som regl altid (jeg har ikke set hvor det ikke passer) at de flytter mindre luft.

Men den du har set på dér flytter noget luft jo, men ikke det helt vilde hvis det er det som du er ude efter.
Avatar billede mrmox2 Nybegynder
14. juli 2001 - 00:58 #7
Jeg har selv eksperimenteret med at køre standardkøler, men tilføre luft udefra (lille rør i kabinettet), da den luft som regel er lidt koldere. Syns det giver godt resultat.
Avatar billede malte_ohlers Nybegynder
14. juli 2001 - 01:08 #8
Jeg har lidt af det samme SPM ang. Papst 8412NGM. Jeg overvejer at bruge den i en 300W Strømforsysning. Måske lkan vi hjælpes ad med at finde ud af hvor god den er.

http://www.eksperten.dk/spm/89007
Avatar billede eskeman Nybegynder
26. juli 2001 - 12:54 #9
På asp.webconsult.dk kan der læses meget mere om lydløse blæsere.