Avatar billede StarMedia Nybegynder
07. oktober 2009 - 15:10 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Flere "WHERE"'s i en mysql_query PHP kode?

Hej Eksperter :)

Jeg har en PHP kode, som skal bestemme, hvad der skal vises fra databasen.
I denne kode, skal den tjekke om slettet er lig med nej, for så skal den ikke vises, og om anmeldelse er lig med ja, for så den de heller ikke vises.
Mit spørgsmål er så - hvordan kan jeg indsætte to af disse "WHERE"?

$post = mysql_query("SELECT * FROM nyheder WHERE slettet='nej' AND WHERE anmeldelse='ja'") or die(mysql_error());
Avatar billede keysersoze Guru
07. oktober 2009 - 15:13 #1
WHERE slettet='nej' AND anmeldelse='ja'
Avatar billede arne_v Ekspert
07. oktober 2009 - 15:13 #2
$post = mysql_query("SELECT * FROM nyheder WHERE slettet='nej' AND anmeldelse='ja'") or die(mysql_error());
Avatar billede Gudiik Nybegynder
07. oktober 2009 - 15:14 #3
Næsten rigtigt. Du skal dog gøre det sådan her:

$post = mysql_query("SELECT * FROM nyheder WHERE slettet='nej' AND anmeldelse='ja'") or die(mysql_error());

ellers kan det vist også gøres sådan her (men er ikke sikker):

$post = mysql_query("SELECT * FROM nyheder WHERE slettet='nej', anmeldelse='ja'") or die(mysql_error());
Avatar billede StarMedia Nybegynder
07. oktober 2009 - 15:15 #4
Haha tak :) hvor er jeg tosset ikke at tænke på det :P
Avatar billede Gudiik Nybegynder
07. oktober 2009 - 15:20 #5
:) - Nogle gange bliver man bare skør i hovedet af at sidde og kode for meget.
Avatar billede arne_v Ekspert
08. oktober 2009 - 01:53 #6
Hm.