Avatar billede mc3762 Nybegynder
13. juli 2001 - 14:49 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Viewer, hvor kan man få sådan et program

Jeg er ved at lave en hjemmeside, opdelt som et T, altså en vandretframe øverst og to lodrette nedenunder. I den til venstre har jeg links til forskellige dokumenter, JPG, HTML, DOC, PDF. Disse vil jeg gerne have vist i rammen til højre, hvordan gør jeg det.
Avatar billede tommyf Nybegynder
13. juli 2001 - 14:51 #1
<a href=\"detteErMitBillede.jpg\" target=\"Højre\">Klik her</a>
Hvor \"højre\" så er navnet på den frame til højre.
Avatar billede mc3762 Nybegynder
13. juli 2001 - 14:52 #2
Ja IE understøtter JPG, men hvad med de andre filtyper, det er nærmere dem der er problemet, jeg tror man skal bruge en form for viewer..
Avatar billede tommyf Nybegynder
13. juli 2001 - 14:55 #3
Nååå.
Men den eneste måde de kan se en PDF fil på er jo hvis de har Acrobat Reader installeret, jeg tror ikke du kan gøre andet? Det er vel det samme som med Flash hvor brugeren _skal_ have en plugin.
Men lad os nu høre om der er nogen andre der kender til noget genialt før jeg drager forhastede konklusioner :o)
Avatar billede roenving Novice
13. juli 2001 - 16:08 #4
Kører du på Win-platform og med IE, vil windows kigge i sin liste over understøttede fil-udvidelser, så hvis du f.eks. har MS Word, vil den åbne embedded med .doc-filer, har du Photoshop vil den åbne embedded med .psd-filer osv.

MEN det virker kun med den kombination, medmindre vi snakker om direkte plug-ins som Flash, RealPlayer osv.

hth
jes
Avatar billede mc3762 Nybegynder
16. juli 2001 - 08:19 #5
Så åbner den jo filerne i et tilhørende program, det er ikke det der er meningen. De skal åbnes i den frame der er i højre side.
Avatar billede mc3762 Nybegynder
25. juli 2001 - 10:24 #6
Ok jeg stopper den da der ikke er nogen der svarer.