Avatar billede aplicor Nybegynder
06. oktober 2009 - 08:54 Der er 1 kommentar

Script til MacOS

Jeg har lavet rigtig mange scripts i VB under Windows, men nu har jeg en udfordring, hvor jeg på en Mac OS X skal lave et script, der åbner en EPS fil i Billedfremviseren og gemmer det som en 150 dpi jpg fil (sådan gør jeg det manuelt, men findes der andre script objekter, der kan bruges til at åbne og gemme er det selvfølgelig anvendeligt - kort sagt er opgaven at vi skal have konverteret flere hundrede eps-filer til jpg).

Jeg ved intet om at scripte på en MAC, så links til andre ressourcer på nettet er også ok. Skal man bruge php eller javascript til afvikling af lokale scripts eller skal man bruge et helt andet script sprog?
Avatar billede arne_v Ekspert
06. oktober 2009 - 15:01 #1
MacOS X er et Unix system, saa du skal kigge paa Unix shells f.eks. bash.