Avatar billede tt2002 Nybegynder
05. oktober 2009 - 22:01 Der er 1 kommentar

Læse CDFS-cd'er (brændt i Windows) i Mac OS X?

Hej

Jeg har for nylig skiftet fra Windows til Mac OS X 10.5 og har nu opdaget at de cd-rom'er og dvd'er jeg har brændt i windows og som har filsystemet CDFS ikke umiddelbart kan læses i Mac OS X.

Er der nogen der ved hvad jeg kan gøre for at få dem til at virke? Eventuelt installere noget program?
Avatar billede prinneh Nybegynder
06. oktober 2009 - 14:05 #1
Hei tt2002,

Her er to små bud, hvoraf et af dem forhåbenligt virker.
1) Har du prøvet at 'undersøge' disse discs i programmet Toast og eventuelt lave et image af dem? Desuden, hvilke slags cd'er er det? Nogle gange er brændbare cd'er jo rewritable, også kræves det vidst nok at man skal have 'sluttet' sin brændingssession efter brændingsprocessen, i stedet for at "bruge cd'en som en usb-stick".
2) Mit bedste bud er bootcamp. Installer windows og se om du kan køre cd'erne derfra. Hvis du kan, så kan du overføre dem til din mac harddisk og hey presto, så er det overstået. Det er ikke ligefrem en hverken smart eller hurtig løsning, men forhåbentligt det kan hjælpe dig.

venlig hilsen,
prinneh.