Avatar billede broberg-jepsen Nybegynder
05. oktober 2009 - 17:22 Der er 1 kommentar og
1 løsning

IF formel?

Jeg prøver at oprette en formel i feltet H48, der afhængig af værdien i feltet A131, indsætter en bestemt værdi i feltet H48. Denne værdi hentes fra fanen DATA.

Værdien i A131 kan være én af følgende: SYD;MIDT;NORD;ØST;VEST.

Hvis værdien er "SYD"  skal H48 være lig med (DATA!B4)
Hvis værdien er "MIDT" skal H48 være lig med (DATA!B5) ect.

Har prøvet frem og tilbage med IF og OR, men er ude på tynd is. Håber én kan hjælpe mig.

Mvh Klaus
Avatar billede vejmand Juniormester
05. oktober 2009 - 17:43 #1
=IF(A131="SYD";DATA!B4;IF(A131="MIDT";DATA!B5;IF(A131="NORD";DATA!B6;IF(A131="ØST";DATA!B7;IF(A131="VEST";DATA!B8)))))

Min EXCEL er dansk, så jeg har bare rettet HVIS til IF, mon ikke det funker.  :-)
Avatar billede broberg-jepsen Nybegynder
05. oktober 2009 - 17:56 #2
Hej Vejmand

Jo det funker - og jeg fatter ikke, at jeg ikke selv kunne gennemskue denne formel - den er jo lige til. Har nok forsøgt at gøre den mere kompliceret end nødvendigt :-S

Tak for hjælpen.