Avatar billede oster Nybegynder
05. oktober 2009 - 12:39 Der er 4 kommentarer og
2 løsninger

Er mine RAM defekte

Hjælp!

Jeg har en bærbar med 2gb ram. Jeg kunne se at min vista sidepanel sagde at rammene var belastet med 85% så tror da pokker at den kører langsomt. Ved at tage egenskaber på denne computer kan jeg se at windows siger at jeg har 2gb installeret, men i joblisten siger den at jeg kun har 1gb?

Nogen forslag til en løsning
Avatar billede tiger_dk Mester
05. oktober 2009 - 12:50 #1
prøv at hent det her http://www.memtest86.com/download.html og ser om det melder fejl !
Avatar billede tiger_dk Mester
08. oktober 2009 - 10:06 #2
har du fået prøvet testen ?
Avatar billede oster Nybegynder
08. oktober 2009 - 21:54 #3
Alt siger ok. Da jeg havde kørt testen og genstartede dumpede den mine hukommelse - du ved den med blå skærm...
Avatar billede oster Nybegynder
08. oktober 2009 - 22:03 #4
Jeg har fundet fejlen. I msconfig kiggede jeg under boot og avancerede indstillinger - her stod mine antal processorer og max hukommelse til 1 og 1024...??? Nu har jeg ændret det og nu har jeg igen mine 2gb tilbage... HURRA!
Avatar billede oster Nybegynder
08. oktober 2009 - 22:04 #5
du får dog alligevel 50 point for din aktive deltagelse...:o)
Avatar billede tiger_dk Mester
10. oktober 2009 - 10:05 #6
mange tak, godt du har fået dine 2 GB Ram tilbage til normalen igen !