Avatar billede dannin Nybegynder
04. oktober 2009 - 14:24 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Kontrast

Hej!

Jeg skal ud og købe mig en 24" LCD skærm til min pc. Jeg har lige nu en 22" Samsung 2232BW som har en kontrast på 3000:1, men de 24" jeg kan finde, som er i den prisklasse jeg søger i, har allesammen 1000:1 istedet.

Er der så stor forskel på billedkvaliteten ved 1000:1 og 3000:1 ?

Og hvad er bedst? Jo højere tallet er, eller jo lavere?
Avatar billede Helbo-DK Juniormester
04. oktober 2009 - 15:27 #1
Der er flere måder producenterne måler kontrasten på og du kan ikke umiddelbart se den store forskel. Der hvor den primære forskel ligger, er i panelet som bruges i skærmene.

Hvis du vil være sikker på at få den rette skærm, kan jeg kun anbefale at gå ud i butikkerne og se skærmene, inden du evt. bestiller dem over nettet.
Avatar billede ole_madsen Ekspert
04. oktober 2009 - 20:24 #2
Lige til info - hvis du nu lægger spørgsmålet i en mere relevant kategori, er der større chance for kvalificerede svar.

Du har ramt kategorien "Printere" - og selv om DPI og PPI er beslægtede, er det ikke helt det samme som en skærm.
Avatar billede dannin Nybegynder
15. marts 2011 - 21:28 #3
Ingen svar givet