Avatar billede baitianlong Nybegynder
03. oktober 2009 - 12:09 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Kan ikke slette irriterende filer

Jeg har en ekstern hard-disk, som jeg tidligere kun har brugt til Back-Up fra min windows maskine. Nu har jeg faaet en Mac og jeg ville bruge den eksterne harddisk til at kopiere nogle ting fra Windows maskinen til Apple maskinen. Da jeg tilsluttede Hard-disken til Mac'en, kunne jeg se, der var to "mystiske" filer, som ikke bliver vist i Windows (Selv om "Show hidden files and folders" er slaaet til)

kgji.0xe
qv9qc9f.0xw

DE filer vil jeg gerne slette. Men jeg kan ikke hive dem i trash, da de er read-only
Jeg har ogsaa proevet at gaa gennem Terminal og bruge rm kgji.0xe efter su root. Men det virkede heller ikke. Hvordan skal jeg slippe af med de irriterende filer?
Avatar billede Blandy Praktikant
05. oktober 2009 - 10:07 #1
Du kan prøve og overtage rettighederne over filerne. gå i egenskaber, sikkerhed og under advancrert. Der kan du tvingle og overtage ejerskabet af filerne eller mappen. Og så kan du slette dem. Men vær sikker på at det ikke er filer et program, eller anden fil brugere.
Avatar billede baitianlong Nybegynder
05. oktober 2009 - 13:04 #2
Jeg ved ikke om du har opdaget at dette er et Apple relateret spoergsmaal. Filerne er ikke synlige i Windows.

Anyway, jeg formatterede hard-disken.
Avatar billede vunde Nybegynder
30. oktober 2009 - 11:50 #3
Du ville aldrig kunne slette filer fra, hvad jeg gik ud fra, var en ekstern HDD med NTFS filsystem på din mac. Man kan ikke skrive til NTFS filsystemer fra en mac, og dermed heller ikke slette filer. De to filer du har fundet har jeg ingen idé om hvad er, men under alle omstændigheder skulle du ikke være så hurtig til at være efter Blandy, da du aldrig ville kunne løse dit problem fra en mac. Men at du istedet måtte prøve at finde de to filer på en windows computer, hvortil NTFS filsystemet er designet.

Men godt ord igen. Du formatterede, og så er alle glade.
Avatar billede aners Nybegynder
01. november 2009 - 18:45 #4
Selvfølgelig kan man skrive til et NTFS fra OSX: http://www.ntfs-3g.org/