Avatar billede fqthjoe Nybegynder
01. oktober 2009 - 15:34 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Tjek om bestemte felter er udfyldt php formular

Hej ,
Har brygget et formail send script sammen, som virker ok. Men vil gerne have et "tjek" på, at nogle af felterne er skal udfyldes inden afsendelse.....F.eks. Navn / adresse....skal udfyldes.

Kan det lade sig gøre ?

vh Thjoe

<?php
$modtager = "xxx@yyy.dk";
$emne = "overskriftenn...
$besked = "test..test...  : \n
Navn: " . $_POST['navn']. "\n
Adresse: " . $_POST['adr']. "\n
Postnr: " . $_POST['pn']. "\n
By: " . $_POST['by']. "\n
Telefon: " . $_POST['tlf']. "\n
Kaldenavn: " . $_POST['kaln'];
$header = "from:xxx@yyy.dk\r\nContent-Type:text/plain; charset=UTF-8\r\n";
mail($modtager, $emne, $besked, $header); //Send!!
echo "<br><br>Tak for din tilmelding. Vi vender tilbage hurtigst muligt."
?>
Avatar billede j4k0b Nybegynder
01. oktober 2009 - 15:36 #1
Måske kan du bruge dette:

http://www.eksperten.dk/spm/770557
Avatar billede fqthjoe Nybegynder
01. oktober 2009 - 16:04 #2
jamen det ser sådan set fint ud. Bortset fra jeg pt. har lavet en html-formular, som så sender den via send.php ( scriptet ). Synes det var lettere at lave en "pæn" formular i html:
<input type="text" name="adr" id="adr" style="width:808px" />
Tjekker den lige, og takker....
Avatar billede j4k0b Nybegynder
01. oktober 2009 - 17:24 #3
Ja klart nok, men fordelen med mit eksempel er, at brugeren forbliver på formularen, og skal hverken klikke tilbage eller udfylde formularen forfra, hvis der opstår en valideringsfejl
Avatar billede fqthjoe Nybegynder
01. oktober 2009 - 20:23 #4
Jepper enig... Vil prøve lege videre med det.
Smider du lige et svar tak.
Og tak for hjælpen.
/Thjoe
Avatar billede danm Nybegynder
01. oktober 2009 - 23:13 #5
Brug da javascript til at tjekke om brugeren har udfyldt felterne inden afsendelse. Så slipper du for postback

Du skal selvfølgelig stadig beholde dit php tjek, men hvis du har lavet javascriptet korrekt, og der alligevel kommer ugyldig data i dit php tjek, er det højst sandsynligt et hack forsøg.
Avatar billede j4k0b Nybegynder
02. oktober 2009 - 17:04 #6
svar