Avatar billede oleoleo1 Nybegynder
01. oktober 2009 - 10:32 Der er 2 kommentarer

Advanceret opsætning af lydkort i Mac OSX

Hej Eksperter.

Jeg har et lydkort (Digi-002) som jeg bruger til nogle harddiscrecording-programmer, og så bruger jeg mit interne lydkort til systemlyde (da de ikke er meget for at bruge Digi-002). Det er som om at f.eks. Adium kaprer mit Digi-002 så når jeg starter Logic/Protools op, kan de ikke finde lydkortet. Hvis jeg slår lyden fra i Adium eller lukker det når jeg åbner L/Pt fungerer det fint.

Jeg har grublet over om der er en måde at fortælle styresystemet hvilken app, som skal bruge hvilket lydkort? Eller med andre ord, det er der formentlig da man kan ændre de fleste advancerede indstillinger i terminalen. Så er der nogen der ved noget så spyt ud!
Avatar billede prinneh Nybegynder
06. oktober 2009 - 14:15 #1
Er det _kun_ adium som 'kaprer' dit lydkort?
Avatar billede oleoleo1 Nybegynder
06. oktober 2009 - 14:49 #2
Nej Itunes kan også finde på det (selvom det ikke rigtigt kan finde ud af at bruge lydkortet alligevel). Jeg tror også nogle webservices gør det..