Avatar billede Schmidt25 Nybegynder
30. september 2009 - 21:05 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

DNS-fejl - serveren blev ikke fundet

Hej,

Jeg har et problem - og jeg mangler hjælp.
Jeg kan ikke gå ind på flere forskellige hjemmesider eksempel

www.microsoft.com
www.spywarefri.dk
og andre, jeg får beskeden (fra Chrome): DNS-fejl - serveren blev ikke fundet.

Ja jeg har prøvet at anvende internet explorer. I dag har min kæreste lige købt sig en notebook bærbar, asus1008ha, jeg har lige sat den op, og installeret netværket/Trådløs, det første jeg kontrolleder på hendes var om microsoft.com var til at gåtil, for at udlukke evt routerfejl (Eller hvad??) for 5 min senere, fik hun samme fejl - og der er ikke downloadet noget mistænkeligt med mere, eneste jeg fik installeret inden fejlen skete var NortonAV, som er gratis i 60 dage, og Google Chrome.

Nå, jeg har ingen anelse om hvad faaaen jeg skal gøre - jeg har prøvet spybot, men er der nogen der har nogen forslag?.

kører WinXP, SP2, dansk

På forhånd tak.
Avatar billede johnnydamtoft Nybegynder
30. september 2009 - 21:24 #1
Der kan være flere årsager til fejlen, bl.a. brugen af forkerte IP adresser, resolver DNS serverene er nede osv.

Løsning:
Hvis du får tildelt en dynamisk IP adresse fra en router, og denne også udgiver DNS oplysninger, skal du først og fremmest resette routeren for at være sikker på at du ikke har nogle underlige regler for DNS opsat i den.

Herefter opsætter du dit standard netværk, og under DNS indsætter du flg. IP adresser:

Ovenstående IP adresser tilhører OpenDNS projektet, og kan frit benyttes.
Yderligere kan du også opsætte disse DNS servere lokalt på din PC, hvilket vil give samme resultat.

--
Johnny
Avatar billede ksoren Nybegynder
30. september 2009 - 21:48 #2
opendns bør efter min mening kun benyttes i nødstilfælde. Bare alene det at man bliver omdirigeret til en søgeside ved ukendt domæne gør det til en uholdbar løsning.
Avatar billede Schmidt25 Nybegynder
30. september 2009 - 22:15 #4
Mini-me, din løsning hjalp - mange tak for hjælpen. Jeg måtte dog hente filen hos en kammerat :)

smid svar
Avatar billede mini-me Nybegynder
30. september 2009 - 22:15 #5
Det var så lidt ;)