Avatar billede fox1 Nybegynder
13. juli 2001 - 11:54 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Min bærbare DELL starter ikke op

Jeg er den lykkelige ejer af en DELL Latitude XPi CD, som nu er gået i sort?

Computeren starter kun op med en skrift på skærmen, om det er i BIOS\'en eller umiddelbart efter BIOS\'en den går i sort vides ikke.

Følgende har jeg afprøvet: Startet op med strømforsyning og uden batteri, ekstra RAM og harddisk, med samme resultat.

Avatar billede zeus19 Nybegynder
13. juli 2001 - 12:15 #1
hvad sker der hvis du starter den uden hd.

kommer dell\'s logo frem under post i bios ??

kan du komme ind i bios ??

Avatar billede olemongol Nybegynder
13. juli 2001 - 12:50 #2
Har du lavet en mislykket Bios update???
Avatar billede fox1 Nybegynder
13. juli 2001 - 13:19 #3
Når computeren starter op skriver den:
Phoenix ROM BIOS PLUS Version 1.10 C02
Copyright 1985-1988 Phoenix Technologies Ltd.
Copyright 1990-1998 Dell Computer Corporation
All Rights Reserved

MagicGraph 128 ZV 48K SVGA BIOS
Copyright 1994-98 NeoMagic Corp. All Rights Reserved.

Dell Latitude XPi CD M166ST

Og her stopper den.... og det sker ikke mere...

Problemmet opstod efter jeg modtog et word dokument pr. email. Da denne blev åbnet stoppede den kort efter med at virke på tastaturet og blev nød til at lukke computeren ned på den hårde måde. Da den igen skulle starte op, skrev den kun det på skærmen, som står herover.

Kan det være en virus?
Avatar billede fox1 Nybegynder
13. juli 2001 - 13:20 #4
Jeg kan umiddelbart ikke komme ind i computerens BIOS. derfor ved jeg ikke om det er før, under eller efter BIOS\'en computeren stopper, og har derudover ikke meget forstand på computere.
Avatar billede powell Nybegynder
13. juli 2001 - 13:22 #5
Lytter med!
Avatar billede powell Nybegynder
13. juli 2001 - 13:40 #6
For at komme ind i BIOS:
Latitude™ Systems

On all non Pentium-based Latitude&#8482; systems, Latitude XP series systems, and Latitude C series systems with legacy BIOS revisions, press the <Fn> + <F1> keys simultaneously at any time.

If you are running an ACPI compliant operating system such as Windows® 2000 or Windows Millennium Edition (Me), press the <Fn> + <F1> keys simultaneously as the system powers up.

On all Latitude C series systems with the most current BIOS revisions, and the Latitude LT, LS, or LM systems, press the <F2> key as the system powers up.
Avatar billede powell Nybegynder
13. juli 2001 - 13:41 #7
NOTICE: Adjusting the BIOS settings incorrectly can cause the system or peripherals to operate incorrectly. Please consult your User Guide or the Support Your Dell section of the Dell Web site prior to adjusting these settings.
Avatar billede powell Nybegynder
12. september 2001 - 09:09 #8
I enkelte tilfælde kan det skyldes at BIOS\'en er kommet i uføre. Det vil sige at klokken f.eks. står til en ulogisk værdi. Hvis DELL har været smarte har de lavet en timeout funktion i deres POST-handling, så prøv at lade din PC stå tændt et døgnstid, hvis der så forekommer en timeout vil du blive ledet direkte ind i BIOS-mode, her skal du så undersøge om klokken står rigtigt og om alle de andre parametre står som de skal. Ændre de nødvendig indstillinger og jeg vil tro at din PC igen kan køre.
Kommer der ikke en time-out, så er det ikke andet at gøre end at lade være med at græde over spildt mælk.
Avatar billede fox1 Nybegynder
13. september 2001 - 12:56 #9
Hej Powell

Hurra, det virkede jeg havde ellers givet op.