Avatar billede para7 Nybegynder
29. september 2009 - 14:39 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Google vægtning af reklame links

Vi vil gerne lægge nogle annoncer, ikke bannere, ud hos samarbejdspartnere. Annoncerne er små artikler, evt med billede. Linket i disse annoncer går til vores hjemmeside, og vi skal kunne se hvor klikkene kommer fra.
Jeg tænkte så at lave et link med query på, fx http://os.dk/?ref=hansen-el
Vi kan så se hvor det betaler sig at annoncere.

Vil Google vægte et sådant link markant dårligere?
Er der mom andre måder at tracke hvor klik kommer fra?
Avatar billede stfn Nybegynder
29. september 2009 - 14:50 #1
Så vidt jeg har forstået, så vil den måde at linke på ikke være optimal i forhold til søgemaskineoptiering, da det i googles øjne er en anden side end jeres forside du refererer til og det er derfor den eksakte adresse der vil nyde godt at de "point" linket giver.
Avatar billede para7 Nybegynder
29. september 2009 - 15:29 #2
Så kan vi konklurere at links med reference query nærmeste ikke gavner vores page ranking?
Avatar billede Lars-Fich-Petersen Nybegynder
12. marts 2010 - 11:13 #3
Benyt evt # istedet i URL.
Avatar billede para7 Nybegynder
12. marts 2010 - 11:51 #4
Tak for ideen, kunne afprøves...
Avatar billede para7 Nybegynder
11. maj 2010 - 13:09 #5
Lukketid...
Avatar billede bredbaandmobilt Nybegynder
05. oktober 2010 - 22:00 #6
Du kan skam fortælle google at du ikke ønsker at bidrage med pagerank til et eksternt link.

Tagget hedder NOFOLLOW.

Bruger du det , skal du se løjer..
Avatar billede para7 Nybegynder
06. oktober 2010 - 20:14 #7
Tak for tippet. Vi vil nu gerne have vores page rank forøget, men hvis det skulle skade, så kan vi gøre fx som du foreslår. Kan man sætte en form for nof follow option på links, eller hvordan?
Avatar billede bredbaandmobilt Nybegynder
07. oktober 2010 - 15:13 #8
yes det kan man.

Tjek kildekoden på f.eks. www.bredbaandmobilt.dk, der bruger jeg f.eks nofollow på affiliate linksene i midten (dem til f.eks. 3 og oister)
Avatar billede para7 Nybegynder
10. oktober 2010 - 12:04 #9
Tak skal  du have for tippet bredbaandmobilt. Der kan man se, det giver da mening med rel="nofollow"