Avatar billede firecow Nybegynder
29. september 2009 - 09:27 Der er 1 kommentar og
1 løsning

Bærbar tilslutning til Philips fladskærm

Goddag.

Jeg har lige købt en Philip 42" fladskærm. Den er af typen 7000-serien. http://www.consumer.philips.com/c/tv/7000-serien-42-tomme-full-hd-1080p-digital-tv-42pfl7404h_12/prd/dk/

Jeg har en Dell XPS 1530 Bærbar, med HDMI udgang.

Mit spørgsmål er: Hvorfor kan jeg kun se et billede, når jeg tilslutter bærbar til skærmen. Der kommer ingen lyd med mindre jeg tilslutter et Mini-Jack to Phono stik. Jeg har sat HDMI-Audio til at være standard afspilnings enhed, istedet for bærbarens højtalere.

Jeg har haft min bærbar tilsluttet flere Samsung skærme, og der går lyden fint igennem.

Er der nogen logisk grund eller en indstilling på Philips skærmen der gør at jeg ikke hører lyden ?
Avatar billede Blandy Praktikant
01. oktober 2009 - 13:50 #1
Jeg har haft samme problem med min skræm hos mit sony fladskærm. Du skal simpelthen ind i selve TV'ets indstillinger, og tilføje lydkilder, altså fra din bærbar. Hvis det heller ikke virker, så du kigge på din lydopsætning. HDMI skal kunne overfører både lyd og billede, det handler bar om at få indstillingerne med.
Avatar billede firecow Nybegynder
02. oktober 2009 - 23:43 #2
Ja, det er så godtaget som svar :D

Men er der så nogle som ved hvor dælen sådan noget gøres på et Philips 7000 serie :D ?