Avatar billede scardk Nybegynder
28. september 2009 - 21:53 Der er 1 kommentar

Tilføje USB Harddisk på ubuntu 9.04 i VMware

Hej Folkens.

Jeg har sat en fin lille box op med uBuntu 9.04 som styresystem.

på denne maskine har jeg installeret VmWare.

I VmWare har jeg opsat en virtuel maskine som kører WindowsXP.

Jeg vil gerne tilføje et usb-drev til maskinen og have det tilgængeligt for den virtuelle maskine som kører WindowsXP.

Jeg har plugget usb-disken i maskinen og ubuntu genkender den...

Spørgsmålet er så, hvordan får jeg den ind i VmWare ?

Og hvordan får jeg tildelt den til den virtuelle WinXP maskine?

Det ville være klasse hvis der var en venlig sjæl som kunne hjælpe mig i gang her...

Mange Hilsner,

Martin.
Avatar billede mallesite Nybegynder
29. september 2009 - 10:20 #1
Hej Martin

Så vidt jeg huskede, så er "plugable" USB enheder som default deaktiveret i VMWare.
Jeg søgte lidt på problemet og så noget muligt brugbart information til dig i følgende dokument:

http://www.vmware.com/pdf/ws65_manual.pdf

Hvis du kigger i afsnittet "Connecting USB Devices" på side 336, så kan du se hvordan du enten manuelt kan få VMWare til at trigge på din USB disk eller automatisk får VMWare til at se disken, når du tilkobler den.

Håber dette kan hjælpe :-).

Mvh. Martin