Avatar billede mercutio Nybegynder
28. september 2009 - 20:38 Der er 13 kommentarer

Javafx notify brugeren

Hej Eksperter.

Jeg er igang med at lave et javafx program. Programmet skal køre på en windows maskine og en gang imellem når det ikke er i front skal det på en måde fortælle brugeren at han skal kigge på programmet. Kan man bringe det forest foran andre programmer eller måske vha. et trayicon give en besked eller lignende??

Mvh. Merc.
Avatar billede arne_v Ekspert
28. september 2009 - 20:49 #1
SystemTray getTrayIcons
TrayIcon displayMessage

lyder relevant
Avatar billede mercutio Nybegynder
28. september 2009 - 20:56 #2
Kan man det i javafx? i hvilken pakke ligger SystemTray?
Avatar billede arne_v Ekspert
28. september 2009 - 20:57 #3
java.awt og den boer kunne kaldes fra JavaFX.
Avatar billede mercutio Nybegynder
28. september 2009 - 21:33 #4
Jeg undersøger det lige lidt mere. Umiddelbart kan jeg ikke bruge SystemTray.
Avatar billede arne_v Ekspert
28. september 2009 - 21:36 #5
security problem?
Avatar billede mercutio Nybegynder
28. september 2009 - 21:42 #6
Nej jeg kan ikke importere den. Der er andre ting tilgængeligt i editoren men hvis jeg tilføjer SystemTray får jeg fejlen "cannot find symbol SystemTray (import java.awt.SystemTray;)"
Avatar billede arne_v Ekspert
29. september 2009 - 03:56 #7
Lidt googling siger at JavaFX bruger Java 1.5 library ved compile.

Så du skal eksplicit angive Java 1.6's rt.jar i classpath til compile.

Runtime er der ikke nogen problemer.
Avatar billede arne_v Ekspert
29. september 2009 - 03:56 #8
Jeg kan iøvrigt godt få det til at virke fra JavaFX (bortset fra at jeg får ikke vist ikonet).
Avatar billede mercutio Nybegynder
29. september 2009 - 08:20 #9
Fandt lige denne http://steveonjava.com/2009/01/02/hacking-javafx-10-to-use-java-16-features/

Men gad vide hvorfor sun har valgt at sende en 1.5 jar fil med...
Avatar billede mercutio Nybegynder
29. september 2009 - 08:20 #10
Fedt at du selv lige har prøvet om det virker =) så er der da håb endnu!
Avatar billede arne_v Ekspert
29. september 2009 - 15:26 #11
Jeg synes at det er paenere at compile mod 1.6 rt.jar end at hacke JavaFX.
Avatar billede mercutio Nybegynder
29. september 2009 - 15:49 #12
Jeg prøver det lige i aften. Tak for hjælpen indtil videre =)
Avatar billede arne_v Ekspert
22. oktober 2009 - 22:43 #13
Kommet videre ?