Avatar billede mc3762 Nybegynder
13. juli 2001 - 10:52 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Autorun

Jeg har brug for at Auto-starte filen default.htm fra en Cd. Cd\'en skal bruges i mange forskellige computere, med flere forskellige OS\'er. Filen skal startes i IE, og ikke andre browsere, så kan man lave en autorun der starter en IE der er på cd\'en uden at denne IE først skal installeres.
Jeg har læst alle de andre svar, men de starter bare default browseren op, og det dur ikke.
Kan det lade sig gøre at teste om det virker fra HD, så man ikke skal brænde det.
Avatar billede tmceu Praktikant
13. juli 2001 - 11:28 #1
Jeg tror du er ude i lidt ønsketænkning, med et program som platforms uafhængigt skal starte op i IE, ikke mindst fordi netop IE jo primært findes på Windows platformen. På Windows kan du bruge autorun.inf, men det kræver at autorun er aktiveret for det pågældende CD drev.

Jeg ved ikke om der findes en autorun funktionalitet på alle platforme, men hvis der gør, kan du skrive et JAVA program til at starte din html fil op, men du kan ikke være sikker på at IE er installeret (du kan selvfølgelig godt kontrollere om den er).
Avatar billede mc3762 Nybegynder
13. juli 2001 - 11:33 #2
Hvis man så går ud fra at det er på windows at default.html skal køre. Kan man så få et program eller autorun til at starte default.html med en internet explorer der ligger på Cd\'en.
Avatar billede tmceu Praktikant
13. juli 2001 - 15:34 #3
Efter min bedste overbevisning, nej. Du kan godt køre Iexplore.exe fra CD\'en, men da det er et vaskeægte Windows program, vil den ikke køre uden at x antal .dll filer m.v. er installeret korrekt.

Er årsagen til at det skal være IE, at du har lavet noget helt specifik IE kode ?
Avatar billede halifax Nybegynder
13. juli 2001 - 15:49 #4
Enig med tmceu. Egentligt lidt dumt at afvise hans svar. Du kan jo ikke få IE til at køre fra en cd-rom isoleret set. Det skal bruge en del Windows filer, som jo må være på den aktuelle pc, din cd skal køres fra. Det er lidt ønsketænkning.
Avatar billede jasber Nybegynder
15. juli 2001 - 01:58 #5
Har du kigget på Shelexec? ellers kig her: http://www.codeproject.com/system/shelexec.asp

Du kan nok ikke teste fra en HD, men du kan jo f.eks bruge en CD-RW, så kan du bare slette CDen hvis det du laver ikke virker.

Jow, IE findes også på Mac, men der ved jeg ikke hvordan man laver en autorun, men det er muligvis det samme :)
Avatar billede mc3762 Nybegynder
25. juli 2001 - 10:25 #6
Ok jeg stopper spørgsmålet da der ikke er nogen der kan hjælpe
Avatar billede jasber Nybegynder
25. juli 2001 - 10:42 #7
mc3762>> Øhh, hvad sker der for dig - Jeg har da giovet dig en løsning!!!!
Avatar billede mc3762 Nybegynder
25. juli 2001 - 10:45 #8
Ja men ikke en løsning på mit problem, med at få autorun til at starte en på cd\'en installeret IE som starter med default.htm.
Ellers tak for hjælpen...
Avatar billede tmceu Praktikant
29. juli 2001 - 22:27 #9
mc3762 >> skal jeg forstå din sidste kommentar sådan, at du ikke mener at have fået svar på dit spørgsmål ??? Husk på at et negativt svar også kan være korrekt, det er ikke alt der spørges om her på Eksperten der bare lige findes en færdig løsning på - og at der ind i mellem slet ikke findes en løsning.

Jeg mener du har fået flere gode svar, og at din afvisning af disse dels er unfair og dels ikke ligefrem hjælper på folks lyst til at svare dig fremover.