Avatar billede dingelrepsen20 Nybegynder
28. september 2009 - 10:32 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

Windows vista opstart?

Hej

Har fået min onkels bærbare Fujitsu Siemens bærbare fordi jeg havde lovet ham at kigge på den, men jeg kan simpelthen ikke finde ud af at lave den...

Så jeg tænkte om nogen herinde kunne hjælpe...

Jeg har ryddet op på den, tjekket godt og grundigt efter virus, spyware, men ingenting på den front.

Problemet er, at når man starter computeren op, så kan den finde på at hænge sig og læse/fryse fuldstændig fast, lige når man har logget ind med sit brugernavn, så fryser den og den forblir bare sådan, indtil man genstarter eller ja, slukker ved at holde tænd/sluk knappen nede...

Nogen foreslag, opdatering af bios, lortet vista i sig selv, noget med hardwaren?

En mærkelig ting er nemlig,at hvis man venter ved login skærmen, altså lader den stå i et par minutter og så skriver password og logger ind, så lader det til at gå fint, men logger man ind med det samme, så fryser den, det er bare en observation, kan godt være det ikke helt forholder sig sådan...
28. september 2009 - 11:13 #1
... du kunne gennemføre denne 'pakke' ->

Hent og instalér CCleaner http://www.ccleaner.com/ + http://www.spywarefri.dk/manualer/manual-for-installation-og-brug-af-ccleaner/
Under installationen får du tilbudt [Yahoo Toolbar]. Du kan sige ja eller *NEJ* til den.
http://vistaguide.dk/?Artikler/CCleaner-GuideTilOptimeringAfVista/763
Lad programmet foretage en oprydning...

Hent Malwarebytes Anti-Malware herfra:
http://www.besttechie.net/tools/mbam-setup.exe
Eller herfra ->
http://www.majorgeeks.com/Malwarebytes_Anti-Malware_d5756.html

Installer programmet - når det er gjort skal du lade programmet opdatere sig. Herefter åbner et vindue, hvor du skal flytte prikken til "Kør et fuldstændigt systemscan" - klik på Skan Knappen - lad programmet arbejde. Når det er færdig (det tager lidt tid afhængig af hvor meget du har på computeren).
Derefter - Tryk på "Vis resultater" knappen efter scanningen - og herefter tryk på "Fjern det valgte" - nu åbnes log'en og du skal gemme den et sted, hvor du kan finde den igen.
Kopier indholdet herind sammen med en frisk log fra HiJackThis...

...og her er omtalte HiJackThis ->
http://www.spywareinfo.dk/index.htm#/manualer/hijackthis.htm

Bemærk at HiJackThis.exe programmet skal gemmes i en dertil oprettet mappe og IKKE køres direkte fra nettet...

PS: Brug denne version af HJT -> http://www.trendsecure.com/portal/en-US/_download/HiJackThis.exe

Mht.: Vista - HøjreMusseTast på *.EXE filen - Kør som Administrator...

Også så jeg/vi ka' se hvad der er i din opstart...
Avatar billede dingelrepsen20 Nybegynder
28. september 2009 - 11:42 #2
Jeg vil gøre de ting du skriver, for efter at have forsøgt mig med nogle genstart, bare for at se hvordan den reagerer og om det er ens hver gang, den er næsten 100% sikker, den fryser lige når man logger ind også selvom jeg oprettede en anden bruger og der går nærmest op til 5 minutter eller noget i den dur, hvis ikke mere, hvor den bare hænger sig, mærkeligt...

Men jeg skriver igen når jeg har nogle data at fremvise...
Avatar billede dingelrepsen20 Nybegynder
28. september 2009 - 13:15 #3
nu får jeg end ikke lov til at logge ind eller det er praktisk talt umuligt, den skriver noget med logon og sikkerhedsindstillinger og skærmen går af og til i sort og der sker ikke rigtig noget, den fryser HELE tiden, det er godt nok svært at arbejde med...

Måske man bare squ smide en frisk vista på, men jeg hader også bare at afinstallere alt det bloatware, men det er da bedre end det her, for sur!

Gad vide om det er noget hardware eller om den bærbare bare er godt og grundig gennembrugt!?
Avatar billede dingelrepsen20 Nybegynder
28. september 2009 - 14:10 #4
Malwarebytes' Anti-Malware 1.41
Database version: 2866
Windows 6.0.6000

mbam-log-2009-09-28 (14-10-19).txt

Skan type: Fuldstændig skanning (C:\|D:\|)
Objekter skannet: 176686
Tid tilbagelagt: 26 minute(s), 18 second(s)

Inficerede Hukommelses Processer: 0
Inficerede Hukommelses Moduler: 0
Inficerede Registeringsdatabase Nøgler: 0
Inficerede Registeringsdatabase Værdier: 0
Inficerede Registeringsdatabase Filer: 0
Inficerede Mapper: 0
Inficerede Filer: 0

Inficerede Hukommelses Processer:
(Ingen mistænkelige filer fundet)

Inficerede Hukommelses Moduler:
(Ingen mistænkelige filer fundet)

Inficerede Registeringsdatabase Nøgler:
(Ingen mistænkelige filer fundet)

Inficerede Registeringsdatabase Værdier:
(Ingen mistænkelige filer fundet)

Inficerede Registeringsdatabase Filer:
(Ingen mistænkelige filer fundet)

Inficerede Mapper:
(Ingen mistænkelige filer fundet)

Inficerede Filer:
(Ingen mistænkelige filer fundet)
Avatar billede dingelrepsen20 Nybegynder
28. september 2009 - 14:12 #5
Logfile of Trend Micro HijackThis v2.0.2
Scan saved at 14:14:36, on 28-09-2009
Platform: Windows Vista  (WinNT 6.00.1904)
MSIE: Internet Explorer v7.00 (7.00.6000.16890)
Boot mode: Normal

Running processes:
C:\Windows\system32\taskeng.exe
C:\Windows\system32\Dwm.exe
C:\Windows\Explorer.EXE
C:\Program Files\Windows Defender\MSASCui.exe
C:\Windows\System32\rundll32.exe
C:\Windows\RtHDVCpl.exe
C:\Program Files\Apoint2K\Apoint.exe
C:\Program Files\Hotkey Utility\tray.exe
C:\Program Files\Power Manager\PM.exe
C:\Windows\System32\rundll32.exe
C:\Program Files\Light Sensor Utility\Sensor.exe
C:\Program Files\Norman\Npm\Bin\Zlh.exe
C:\Program Files\Apoint2K\ApMsgFwd.exe
C:\Program Files\Nokia\Nokia Software Launcher\NSLauncher.exe
C:\Program Files\Apoint2K\Apntex.exe
C:\Program Files\Malwarebytes' Anti-Malware\mbamgui.exe
C:\Program Files\Alwil Software\Avast4\ashDisp.exe
C:\Program Files\Windows Sidebar\sidebar.exe
C:\Program Files\DAEMON Tools Lite\daemon.exe
C:\Windows\system32\wbem\unsecapp.exe
C:\Program Files\Registry Mechanic\regmech.exe
C:\Program Files\Malwarebytes' Anti-Malware\mbam.exe
C:\Windows\System32\mobsync.exe
C:\Program Files\Mozilla Firefox\firefox.exe
C:\Windows\system32\SearchFilterHost.exe
C:\Program Files\Trend Micro\HijackThis\HijackThis.exe

R1 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Search Page = http://go.microsoft.com/fwlink/?LinkId=54896
R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = http://dk.msn.com/
R1 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Default_Page_URL = http://go.microsoft.com/fwlink/?LinkId=69157
R1 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Default_Search_URL = http://go.microsoft.com/fwlink/?LinkId=54896
R1 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Search Page = http://go.microsoft.com/fwlink/?LinkId=54896
R0 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = http://go.microsoft.com/fwlink/?LinkId=69157
R0 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Search,SearchAssistant =
R0 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Search,CustomizeSearch =
R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Local Page =
R0 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Local Page =
R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Toolbar,LinksFolderName =
O1 - Hosts: ::1 localhost
O2 - BHO: Adobe PDF Reader Link Helper - {06849E9F-C8D7-4D59-B87D-784B7D6BE0B3} - C:\Program Files\Common Files\Adobe\Acrobat\ActiveX\AcroIEHelper.dll
O4 - HKLM\..\Run: [Windows Defender] %ProgramFiles%\Windows Defender\MSASCui.exe -hide
O4 - HKLM\..\Run: [NvSvc] RUNDLL32.EXE C:\Windows\system32\nvsvc.dll,nvsvcStart
O4 - HKLM\..\Run: [NvCplDaemon] RUNDLL32.EXE C:\Windows\system32\NvCpl.dll,NvStartup
O4 - HKLM\..\Run: [NvMediaCenter] RUNDLL32.EXE C:\Windows\system32\NvMcTray.dll,NvTaskbarInit
O4 - HKLM\..\Run: [RtHDVCpl] RtHDVCpl.exe
O4 - HKLM\..\Run: [Apoint] C:\Program Files\Apoint2K\Apoint.exe
O4 - HKLM\..\Run: [FIC HotKey] C:\Program Files\Hotkey Utility\tray.exe
O4 - HKLM\..\Run: [PowerManager] C:\Program Files\Power Manager\PM.exe
O4 - HKLM\..\Run: [Silent Mode] C:\Program Files\Light Sensor Utility\Sensor.exe
O4 - HKLM\..\Run: [recinfo324] c:\RecInfo\RecInfo.exe
O4 - HKLM\..\Run: [Adobe Reader Speed Launcher] "C:\Program Files\Adobe\Reader 8.0\Reader\Reader_sl.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [recinfo] RecInfo.exe
O4 - HKLM\..\Run: [Norman ZANDA] C:\Program Files\Norman\Npm\bin\ZLH.EXE /LOAD /SPLASH
O4 - HKLM\..\Run: [NSLauncher] C:\Program Files\Nokia\Nokia Software Launcher\NSLauncher.exe /startup
O4 - HKLM\..\Run: [Malwarebytes' Anti-Malware] "C:\Program Files\Malwarebytes' Anti-Malware\mbamgui.exe" /starttray
O4 - HKLM\..\Run: [avast!] C:\PROGRA~1\ALWILS~1\Avast4\ashDisp.exe
O4 - HKCU\..\Run: [Sidebar] C:\Program Files\Windows Sidebar\sidebar.exe /autoRun
O4 - HKCU\..\Run: [fsc-reg] C:\ProgramData\fsc-reg\fscreg.exe 20090912
O4 - HKCU\..\Run: [DAEMON Tools Lite] "C:\Program Files\DAEMON Tools Lite\daemon.exe" -autorun
O4 - HKCU\..\Run: [RegistryMechanic] C:\Program Files\Registry Mechanic\RMTray.exe /H
O4 - HKUS\S-1-5-19\..\Run: [Sidebar] %ProgramFiles%\Windows Sidebar\Sidebar.exe /detectMem (User 'LOKAL TJENESTE')
O4 - HKUS\S-1-5-19\..\Run: [WindowsWelcomeCenter] rundll32.exe oobefldr.dll,ShowWelcomeCenter (User 'LOKAL TJENESTE')
O4 - HKUS\S-1-5-20\..\Run: [Sidebar] %ProgramFiles%\Windows Sidebar\Sidebar.exe /detectMem (User 'NETVÆRKSTJENESTE')
O4 - HKUS\S-1-5-21-4077829753-517631257-4143643824-1001\..\Run: [Sidebar] C:\Program Files\Windows Sidebar\sidebar.exe /autoRun (User 'Mårten')
O13 - Gopher Prefix:
O16 - DPF: {D27CDB6E-AE6D-11CF-96B8-444553540000} (Shockwave Flash Object) - http://fpdownload2.macromedia.com/get/shockwave/cabs/flash/swflash.cab
O23 - Service: avast! iAVS4 Control Service (aswUpdSv) - ALWIL Software - C:\Program Files\Alwil Software\Avast4\aswUpdSv.exe
O23 - Service: avast! Antivirus - ALWIL Software - C:\Program Files\Alwil Software\Avast4\ashServ.exe
O23 - Service: avast! Mail Scanner - ALWIL Software - C:\Program Files\Alwil Software\Avast4\ashMaiSv.exe
O23 - Service: avast! Web Scanner - ALWIL Software - C:\Program Files\Alwil Software\Avast4\ashWebSv.exe
O23 - Service: Norman eLogger service (eLoggerSvc6) - Unknown owner - C:\Program Files\Norman\Npm\Bin\eLoggersvc.exe
O23 - Service: MBAMService - Malwarebytes Corporation - C:\Program Files\Malwarebytes' Anti-Malware\mbamservice.exe
O23 - Service: Norman NJeeves - Unknown owner - C:\Program Files\Norman\Npm\bin\NJEEVES.EXE
O23 - Service: Norman ZANDA - Unknown owner - C:\Program Files\Norman\Npm\Bin\Zanda.exe
O23 - Service: Cyberlink RichVideo Service(CRVS) (RichVideo) - Unknown owner - C:\Program Files\CyberLink\Shared Files\RichVideo.exe
O23 - Service: ServiceLayer - Nokia. - C:\Program Files\PC Connectivity Solution\ServiceLayer.exe
O23 - Service: Fujitsu Siemens Computers Diagnostic Testhandler (TestHandler) - Fujitsu Siemens Computers - C:\firststeps\OnlineDiagnostic\TestManager\TestHandler.exe
O23 - Service: XAudioService - Conexant Systems, Inc. - C:\Windows\system32\DRIVERS\xaudio.exe

--
End of file - 6166 bytes
Avatar billede dingelrepsen20 Nybegynder
28. september 2009 - 14:13 #6
så fik jeg endelig hul igennem =)
28. september 2009 - 22:58 #7
Under alle omstændigheder så mangler du 100% WINDOWSUPDATE !!!

M$ ServicePack2 til Vista -> http://www.microsoft.com/downloads/details.aspx?displaylang=da&FamilyID=891ab806-2431-4d00-afa3-99ff6f22448d + efterfølgende WindowsUpdate elementer. Vælg den ALLE . evt. uden flere omgange...
Vil nok ta' sin tid...
Avatar billede dingelrepsen20 Nybegynder
29. september 2009 - 08:42 #8
Jamen, hvordan faaen ka det passe at windows update ikke selv fanger den?

Jeg havde da tjekket om ikke der var nogle vigtige opdateringer, men ikke ifølge den?

Men nu henter jeg da den fil og får den kørt!
Avatar billede dingelrepsen20 Nybegynder
29. september 2009 - 11:21 #9
heh, den havde end ikke service pack 1, så det blir en større opdatering =)
Avatar billede dingelrepsen20 Nybegynder
04. november 2009 - 21:10 #10
Fik aldrig fulgt op på den her, gider du smide et svar Karise_larry, for det virkede da jeg opdaterede til nyeste service pack, selvfølgelig, men den gjorde det ikke af sig selv via update, hvilket undrer mig, men godt du ku se det for mig, så mange tak for det!!!
04. november 2009 - 21:23 #11
Ping...
(Det var et [svar]...)