Avatar billede Gambamus Nybegynder
27. september 2009 - 17:31 Der er 7 kommentarer

Udfyld et A4 ark med 3,5 x 4,5 cm billeder

Hej alle, vil gerne have udprintet en masse pas foto billeder. Men kan simpelthen ikke finde ud af hvordan jeg får mine 3,5 x 4,5 fordelt på et 4 ark. Hvordan får jeg lavet det via photoshop, er lidt grøn pt.
Avatar billede dragonknight Juniormester
27. september 2009 - 17:44 #1
Jeg anvender word til selve udskriften efter jeg har lavet billedet som jeg vil have det i den rette størrelse.
Avatar billede justrace Novice
27. september 2009 - 18:07 #2
Hvilken version?
Avatar billede hcma Novice
27. september 2009 - 18:17 #3
nu ved jeg ikke hvilken version du sidder med, men i min PS 7.0 er det noget med Filer -> Automate -> Picture Package og så eller vælg hvad du vil have ;o)
Avatar billede Slettet bruger
27. september 2009 - 18:17 #4
Alt afhængig af din printer, kan du i stifinder højreklikke på dit billede, og vælge udskriv, og så vælge hvor mange kopier du vil have på arket. Her kan du vælge A4 som ark størrelse. Jeg mener både xp og Vista har den funktion
Avatar billede dortek Nybegynder
27. september 2009 - 18:20 #5
Hvis du har CS4 er det via Bridge du gør dette. Find det "workspace" der hedder Output. I Bridge kommer der nu en ekstra kolonne frem i højre side. Her kan du vælge at oprette et webfotogalleri eller lave et kontakt-ark, som du ønsker det...
Avatar billede hcma Novice
27. september 2009 - 18:21 #6
eller også kunne du gøre følgende:
filer -> automate -> contact sheet og sætte dem ind der i den størrelse du nu ønsker og med eller uden navn på det enkelte billede
Og dette er nok den smarteste måde at gøre det på
Avatar billede hcma Novice
27. september 2009 - 18:22 #7
contact sheet....  jeg fik ikke opdateret ;o)