Avatar billede kinnaj Nybegynder
27. september 2009 - 08:09 Der er 6 kommentarer

Hvordan eksportere/importere man en enorm database?

Hej Alle,

Jeg er en glade ejer af et blog site, som jeg uheldigvis har fået startet på et webhotel - som jeg nu skal have flyttet til nogle noget større servere..

Jeg er så uheldig at jeg kun har phpmyadmin + direkte adgang - men ikke SSH. Jeg har prøvet fra adskillige kraftige maskiner at få den backup over MySQL Administrator med det virker bestemt ikke - programmet begynder at tænke hvorefter det bryder ned.

Hvad kan jeg gøre for få filen ud, phpmyadmin vil slet ikke tale med mig. Den er på 26000 tabeller - og det er alle WP-blogs.

Håber på gode råd

Hilsen Jannik
Avatar billede showsource Seniormester
27. september 2009 - 10:02 #1
Kan du connecte via ip adressen ?
Jeg prøvede lige med Mysql administrator at lave et backup fra et domain jeg har hos web10, og det kørte fint nok.
Avatar billede kinnaj Nybegynder
27. september 2009 - 10:39 #2
Hej, tak for dit svar..

Det plejer det skam også for mig, men denne database er så stor at mysql administrator ikke kan klare opgaven :( Ja, jeg kan godt connecte udefra.. Andre idéer?
Avatar billede arne_v Ekspert
27. september 2009 - 21:47 #3
Hvad med mysqldump ?
Avatar billede kinnaj Nybegynder
28. september 2009 - 06:02 #4
Hej Arne,

Kan man foretage det fra remote?
Avatar billede arne_v Ekspert
28. september 2009 - 15:04 #5
ja

mysqldump tager en --host parameter
Avatar billede arne_v Ekspert
22. oktober 2009 - 22:46 #6
Kommet videre ?