Avatar billede brujo Nybegynder
13. juli 2001 - 09:24 Der er 15 kommentarer

3 Pc + ISDNrouter=ringer automatisk op ca. hver 2min.

Hjælp

Jeg har en kunde som har 3 pc\'er forbundet til en DLINK DI 206 ISDN router. Pludselig har han fået en udskrift fra TDC på 72 sider der viser at der foretages opkald ca hver andet minut af en varighed på 1 minut og 12 sek.
Jeg har overvejet om det måske er en virus eller et andet program der er gået amok, men hvordan kan man se hvilket program der fra hvilken pc laver opkaldet?
Findes der en slags sniffer-program der kan anvendes?

Eller er der nogen der umiddelbart genkender problemet og har en ide om hvilket program det kunne være?
Avatar billede thoeger_poertner Nybegynder
13. juli 2001 - 09:26 #1
Kan det være et mailprogram?
Avatar billede Slettet bruger
13. juli 2001 - 09:27 #2
Hvilket styrersystem?
Avatar billede NanoQ Nybegynder
13. juli 2001 - 09:35 #3
Mit gæt er, at thoeger har fat i det rigtige :)

Avatar billede arlu Nybegynder
13. juli 2001 - 09:37 #4
TeleDanmark i en nøddeskal!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Det er svindel og bedrag.
De gør det med vilje, det er set før, men du får dem aldrig til at indrømme.

Avatar billede NanoQ Nybegynder
13. juli 2001 - 09:43 #5
arlu, ehm... det her har Teledanmark vist intet at gøre med...

Hvis en mailservice ved en fejl er sat til at checke mail hvert 2. minut, vil den jo kalde op for at hente post hvert 2. minut. Det kan man ikke klandre udbyderen for.

NanoQ
Avatar billede Slettet bruger
13. juli 2001 - 10:00 #6
Hvilket styrersystem??
Avatar billede brujo Nybegynder
13. juli 2001 - 10:31 #7
Alle pc\'er kører W95
TDC hævder selvfølgelig at der ikke er noget galt med NT-boksen. Det tror jeg nu heller ikke der er.

Det er ikke mail-programmet. Er checket.
Avatar billede Slettet bruger
13. juli 2001 - 17:33 #8
Installer et IP-monitor program.
Med dette kan du se hvad der præcis sker.
Avatar billede Slettet bruger
13. juli 2001 - 17:36 #9
det er da bare og lægge eks. zonealarm ind og så se når den spørger om den må få lov at kontakte internettet(programmet)

www.zonealarm.com
Avatar billede brujo Nybegynder
14. juli 2001 - 22:37 #10
>schulze : Tjah, men det er jo det jeg efterlyser. Et program der kan fortælle mig hvilket program fra hvilken pc, der foretager opkald.
> space : zonealarm virker fint som firewall, men kommer med 10 mill. unødvendige advarsler, den kan heller ikke vise hvilket program der foretager opkaldet.
Tak for hjælpsomheden, men jeg behøver et program der kan løse problemet for mig.
Hilsen Brujo
Avatar billede k_la Nybegynder
16. juli 2001 - 21:01 #11
Under netværks indstillinger skal du på alle fjerne (lukke) for browseren - det gælder win95 eller vil de ca hvert andet minut sende en broadcast som åbner routeren.
husk at hvis du har en DNS adresse opsat som ligger uden for dit eget net vil PC\'erne hele tiden lukke op når der skal søges på computernavne.
Derudover kan/skal du nedsætte tiden din router er på (idle time til ca 20 - 30 sekunder).
Hvis du er til det mere advancerede så kan du forsøge dig med et filter i routeren
Avatar billede brujo Nybegynder
17. juli 2001 - 10:26 #12
Fjerne browseren under netværksindstillinger?
Mener du LAN-indstillinger i browseren?
Så vidt jeg ved kan du ikke lukke for browseren nogen af stederne. Forklaring udbedes.
Det hjælper vel ikke at nedsætte tiden routeren er på, problemet er jo at den ringer op hver andet minut?
Jeg har ikke været inde og kigge på routeren, men jeg tvivler på den er så avanceret at man kan filtrere bestemte programmer fra, desuden ved jeg jo ikke hvilke der skaber problemerne.
Tak for hjælpen, hvis du kan komme nærmere ind på din broadcast-teori er pointene dine.
Avatar billede Slettet bruger
17. juli 2001 - 12:04 #13
Benyt programmet Tiny Personal Firewall(Freeware).
Med dette program kan du se hvilke programmer der generer TCP/IP trafik.

Download her:

http://tucows.inet.tele.dk/adnload/174211_57407.html
Avatar billede k_la Nybegynder
18. juli 2001 - 23:05 #14
Jo - den står normalt til automatisk og kan disables.
Du kan desuden forhindre noget af DNS trafikken ved at oprette PC\'erne i host tabellen - hust at den skal hedde \"hosts\" og ikke hosts.sam -

Når en 95 i en workgroup skal finde andre maskiner, vil den sende en broadcast over nettet, dette vil få de øvrige til at sende oplysninger tilbage - det kan få routeren til at åbne.

Den mest effektive løsning er en rigtig firewall eller en gateway, men ellers kan der opnås forbedringer ved blot at indsætte en NT 4.0 eller 2000 i netværket - de vil så overtag rollen som master browser og dermed \"forhindre\" win 95/98 maskinernes browser kamp.

Jeg har med stor succes benyttet en NT 4.0 med 2 netkort som gateway i et tilsvarende tilfælde.

(firewall programmer ol er ikke løsningen - som jeg har oplevet problemerne)
Avatar billede pcn Nybegynder
10. november 2001 - 18:18 #15
Det er packet 20 kald, disable dem i modem/router config. Kan være svært
pcn