Avatar billede kroer Nybegynder
25. september 2009 - 21:45 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Kan ikke logge på windows. Muligvis efter virus.

Hej eksperter.

Jeg har et problem med min bærbare, jeg kan simpelthen ikke få lov til at logge ind på windows.

På en eller anden mærkelig måde fik jeg en virus ved at downloade en fil, som jeg nok ikke burde downloade.

Jeg har aldrig haft kode på min computer (det vil sige, have en bruger til at logge på computeren).

Mit virus program, mcafee opdagede at der var virusser i høj grad, noget med 225 virusser, og de blev ved med at styrte ind. Jeg gik ind og slettede de filer som den efter scanning havde sagt var virusser, og genstartede derefter min computer. Da jeg så åbnede computeren igen, spurgte den nu efter et kodeord, og der kom denne besked op, som et popup

"spoolsv.exe - Programfejl

Instruktionen ved "0x009002bi" referende hukommelse ved "0x009002b1". Hukommelsen kunne ikke "written"

Klik på OK for at afslutte programmet
Klik på annuler for at udføre fejlfinding i programmet"

Og så kommer der den sædvanlige login boks, hvor der i den øverste i forvejen, står mit navn "Peter Kroer"
Og i kodeord er den blank. Jeg prøver så at logge ind, og der står så at den er logget ind, men efter det, så genstarter den bare computeren.

Er der på en måde at jeg kan systemgendanne min computer inde i DOS? Eller hvad er der at gøre i denne situation?

Tak for at du har taget dig tid at læse mit laaaange spørgsmål, men håber meget at der sidder en IT-ekspert der kan hjælpe mig!

Mvh. Peter Kroer
Avatar billede kroer Nybegynder
25. september 2009 - 21:51 #1
En lille rettelse, det er en stationær, og det er win2000
Avatar billede fromsej Praktikant
25. september 2009 - 22:26 #2
På mig lyder det som Virut, er det tilfældet kan du lige så godt først som sidst tage tyren ved hornene, formatere og nyinstallere.
http://www.spywarefri.dk/artikel/ramt-af-virut/
Avatar billede kroer Nybegynder
25. september 2009 - 23:03 #3
Nu fik jeg så lov til at komme ind på computeren, ved at fra start ved genstart, trykke tab. Jeg går så ind i Mcafee. Og ser så de virusser der er:

BackDoor-AWQ.h.gen.a
New Win32
New Poly Win32
Generic.dx!ul

De ligger alle sammen inde i Win32.

Der er fundet ca. 33 virusser.
Dette er fundet uden et scan, skal jeg scanne den og håbe på flere resulater, eller skal jeg tage det som konsekvent, og bare geninstallere styresystemet helt forfra?
Avatar billede kroer Nybegynder
25. september 2009 - 23:07 #4
PS. Når jeg prøver at gå ind i Kontrolpanel -> Brugerkonti.

Kommer denne meddelelse op:

Windows kan ikke finde 'C:WINDOWS\system32\rundll32.exe'. Kontroller, at du har skrevet navnet korrekt, og forsøg derefter igen. Hvis du vil søge efter en fil, skal du klikke på knappen Start og derefter på Søg.
Avatar billede b-and Novice
25. september 2009 - 23:20 #5
Sorry - men kan kun tilslutte mig Fromsej - formater og ny installer…
Avatar billede kroer Nybegynder
25. september 2009 - 23:31 #6
Så må det jo blive sådan! Tusind tak fordi i tog jer tiden til at udbedre mine dumme handlinger!