Avatar billede Distant Nybegynder
25. september 2009 - 19:04 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Valg af server og opsætning ?

Hej jeg står og skal ha sat en server op herhjemme som jeg kan logge på fra overalt.

Jeg vil gerne ha det således at jeg har mulighed for at logge på og checke mails, gemme filer, faktura osv.
Ved ikke om nemmeste ville være at installere en helt almindelig windows på en pc også bruge noget remote desktop ?
Eller om jeg skal investere i en bedre løsning ?
Avatar billede fbhzone Nybegynder
25. september 2009 - 19:18 #1
Jeg har ikke erfaring med nyere, da jeg ikke bruger Windows selv. Men jeg ved at Windows XP kan opfylde dit behov.

Professional edition tillader connections via Remote Desktop.
Avatar billede diite92 Nybegynder
25. september 2009 - 19:22 #2
altså det med filerne kan jeg godt hjælpe dig med og mails hmm hvis det er hotmail hvorfor så ikke bare log på der og tjek dem ?

når du vil sende filerne hjem kan du bruge windows live sync kræver en hotmail og så kan du installere det på alle computere du vil og få forbindelse og synkronosere det køre udemærket på en alm xp og vista og win 7 =)

ved ikke om det anden computer du snakker om er en laptop/bærbar
for så kan du jo bare installere et mail program eller har jeg misforstået dig ?
Avatar billede ravnen79 Nybegynder
25. september 2009 - 19:40 #3
Svaret på dit problem er at du skal finde en ældre brugt pc. gerne en som ikke bruger så meget strøm og installere Linux clarck connect eller SME server på den dette er meget nemt og lige til at installere. De virker både som mail, web og FTP server og hjemme kan den tilgås som en windows fil server via samba.

har nogen links her http://www.clarkconnect.com/ og http://wiki.contribs.org/Main_Page Dette skulle løse dit problem og koster max. 1000,- kr. at lave incl. licenser osv.

og alt dokumentation ligger på nettet brug google.

VH

RAvn
Avatar billede Distant Nybegynder
25. september 2009 - 19:52 #4
Vi snakker ikke hotmail men 5 forskellige email adresser.
Den skal fungere som en slags ekstra desktop for dem som er logget på hvor de kan klikke på et mail icon og se mails fra de forskellige adresser.
Kan overføre filer gemme data osv.

Vil se på linux løsningen vender tilbage
Avatar billede bmpi Nybegynder
25. september 2009 - 21:14 #5
Hvorfor ikke bare bruge Google Apps? http://www.google.com/apps/intl/en/group/index.html

Så får du mails til gmail, men bare på dit domæne (fx hf@domæne.dk), og der har du også adgang til fælles kalender, fælles dokumentdeling og meget andet. Du kan selvfølgelig oprette flere emailadresser på domænet.

Og så skal du ikke bruge en hulens masse tid på at administrere en server :)

Hov, nævnte jeg at det var gratis?