Avatar billede Allan1010 Nybegynder
25. september 2009 - 14:57 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Byg selv media center

Hej..

Jeg har søgt efter en "opskrift" på et billigt men også godt media center, som altså skal være et byg selv projekt. De fleste af teksterne om dette emner er gamle tekster så tænkte at jeg ville spørge efter en opdateret udgave af spørgsmålet..

Jeg har som udgangspunkt ingenting i forvejen..

Det jeg gerne vil bruge media center til er:

Optage tv
Se tv
Se billeder
Se film fra harddisk
God lyd
Kunne gå på internettet

I alt et media center som de fleste andre.. Har i forslag til noget jeg mangler er i meget velkomne..

Jeg håber at der er nogen der har "opskriften" til et godt men også billigt media center..

Hvem kan gøre det bedst? :)

allan
25. september 2009 - 15:02 #1
Avatar billede Allan1010 Nybegynder
25. september 2009 - 15:08 #2
Ja det var så om det software der skal i.. Hvad med hardware delen.. Hvad kan i anbefale?
Avatar billede lasbas Nybegynder
25. september 2009 - 16:25 #3
Mindst 3+ GHZ maskine med 3+ GB RAM og et grafikkort med mindst 250 MB RAM på kortet

Et godt lydkort i den dyreste ende

Ellers er det ikke ulejligheden værd, og man kan ligeså godt købe noget plug n play
Avatar billede Allan1010 Nybegynder
25. september 2009 - 16:33 #4
men er der ikke nogen der kan komme med eksempler og priser på komponenterne til et media center? hvem kan samle den bedste men samtidig billigste??
Avatar billede Beach Mester
26. september 2009 - 06:47 #5
Øhh... Ikke fordi jeg vil... Men altså hvad forventer du?
At vi også kommer og samler den for dig?

Hvis du gerne vil samle din egne maskine, så kræver det også en lille indsats fra dig selv!

E er OK til at komme med ? omkring enkelt-ting, ment ala hvad er pt det bedste tunerkort til bla bla bla....

Men uden at kende 100% dine behov og krav, så er det en næsten umulig opgave at samle en maskine for dig!

Til sådan en opgave bør du henvende dig i en butik som godt nok tager betaling for ydelsen, men som også kan spørge ind til hvad det rent faktisk er du har brug for:-)

Jeg vil meget gerne hjælpe dig hjælpe dig hvis du søger enkeltting inden for en HTPC, men at sammensætten den perfekte maskine som du oven i købet "næsten" ikke vil betale for???

For at sætte det hele lidt i perspektiv, så har jeg selv brugt omkring 2 år på at samle, bygge, udvide og opgradere min egen HTPC for at den kan følge med tiden og dækker de  behov jeg har. De ligner til forveksling dine behov, men er ret sikker på at du aldrig kommer til at bruge bare ét af de hardware produkter som jeg har i min!!!

Ikke fordi min maskine er mere anderledes end alle de andre der er der ude, men fordi at der er så mange muligheder for at fintune en HTPC til ens behov at det overstiger lidt hvad du forlanger af E hvis du vil have noget samlet som dækker ind der hvor du tænker.

Tag ikke ovenstående som brok, men som oplysning af at du ikke blindt bør følge de oplysninger du muligvis senere får i denne tråd. De er med 99% sikkerhed ikke lige det som du går og barsler med:-)

Så læs lidt på det du allerede har fundet, lær at forstå hvorfor de har valgt det de har, og lig det op mod det du selv vil.
Når du kommer så langt, er det tid til at søge / spørge lidt ind til de enkelte komponenter og deres kunnen og gøren sammen med alt det andet grej du har på listen.

God Weekend *S*

//B