Avatar billede Slettet bruger
13. juli 2001 - 08:40 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Hardware konflikt

Hejsa
Jeg har lidt problemer med min hardware...
Jeg fandt en gammel 428 mb hdd i går - og ville lige se hvad der var på den, så jeg satte den i - og så hvad der var, og tog den så ud igen.
Jeg satte den som slave på secondary IDE (der hvor min brænder normalt sidder) og da jeg så satte kablet tilbage i brænderen - konflikter det på en eller anden måde.
Ligeså snart jeg vil starte op med andet end min normale hdd tilkoblet - går den kold. Altså når CD ROM og brænder er sat til - kan den hverken finde harddisken, CD-ROM, eller brænder, men når kun hdd er sat til - virker den fint.
Jeg kører w2k på en 900 Mhz Duron... Hvad går mon der galt?
//
ezolu
Avatar billede seider Nybegynder
13. juli 2001 - 09:04 #1
1 du har vendt kablet forkert
2 du har ikke fået sat strømen ordentligt til
3 din bios tror der stadig er en hd som secondary

prøv at autodetecte din hd igen fra biosen. og tjek kablerne
Avatar billede Slettet bruger
13. juli 2001 - 09:10 #2
Jeg hælder mest til 3, men når de tre enheder (hd, cdrom, cdrw) er sluttet til - finder den slet ikke hd i bios...
Avatar billede Slettet bruger
13. juli 2001 - 09:16 #3
Det er ikke i bios fejlen opstår. det er i Win2k.
Det er fordi folk som oftest ikke benytter sig af Windows tilføj/fjern hardware applikation.
Og så kan tingene godt kokse.
Gør følgende
Start computeren op i fejlsikret tilstand.
Højreklik på denne computer.
Vælg egenskaber og klik på fanen Hardware.
Klik nu på enhedshåndtering.
Fjern brænder og HD controler.

Genstart.
Avatar billede Slettet bruger
13. juli 2001 - 09:25 #4
Schulze > Det vil jeg prøve når jeg kommer hjem.
Var nu ellers inde og fjerne brænder og cd rom drev i tilføj/fjern hardware i går, men det var ikke i fejlsikret og jeg fjernede heller ikke hd controlleren...
Det vil jeg prøve - i hører mere i aften :o)
Avatar billede Slettet bruger
13. juli 2001 - 09:38 #5
Schulze > Det er da bare skægt at den ikke en gang kan finde alle tre enheder ved opstarten...
Altså inden windows overhovedet initialiseres - det tyder da på at det er bios.
Avatar billede Slettet bruger
13. juli 2001 - 09:48 #6
Nej hvor lamt !!!! Hvad faen er det for en kategori jeg har oprettet ? i????????????????????
Sorry
Avatar billede Slettet bruger
13. juli 2001 - 17:32 #7
Står bios til automatisk at finde de nye enheder?