Avatar billede billebie Nybegynder
24. september 2009 - 15:14 Der er 11 kommentarer

Bærbar bliver varm.

Hej

Jeg har en bærbar, Zepto 6615WD som er begyndt at blive varm.

Jeg bruger speedfan og Notebook hardware control til at måle temperaturer med, men jeg er i tvivl om det er for meget.

Computeren arbejder langsomt og enkelte gange har det lydt forkert (tror det er harddisken der knager). Der kommer en alarm op når temp på HD er over 55 C. Er det meget?

Jeg har prøvet at åbne den og blæse for støv, men synes ikke den var ret støver.
Hvad gør jeg?
Avatar billede Slettet bruger
24. september 2009 - 15:25 #1
Avatar billede polle8 Nybegynder
24. september 2009 - 15:41 #2
jeg er med på en lytter. har selv en zepto. _Jeg har renset cpu køler med trykluft. men den er stadig varm!!!
Avatar billede billebie Nybegynder
24. september 2009 - 15:47 #3
Ok tak for respons...

Hvor varmt bliver en harddisk normalt? Den bliver jo ikke kølet, men er 55 C for meget?

Og er det mon CPU´en jeg har kunne høre når den er mest varm?
Avatar billede dragonknight Juniormester
24. september 2009 - 16:14 #4
Står den på et fladt og fast underlag når den bliver varm ?
Avatar billede billebie Nybegynder
24. september 2009 - 17:33 #5
Nej den er hævet 3 cm i bagenden, så den kan trække rigelig med luft ind der.
Avatar billede dragonknight Juniormester
24. september 2009 - 17:35 #6
Men på et fladt og fast underlag ?
Avatar billede Slettet bruger
24. september 2009 - 17:52 #7
Avatar billede billebie Nybegynder
24. september 2009 - 21:22 #8
Ja det er når den står på et bord.

Interessant med de kølere, må jeg sige.

Hvad mon de koster?
Avatar billede tjacob Juniormester
25. september 2009 - 09:29 #9
Står i artiklen:
"CoolerMaster er set flere steder på nettet til en pris omkring 230 kr. og Gigabytes køler koster ca. det samme."
Avatar billede billebie Nybegynder
25. september 2009 - 09:49 #10
Ok, den havde jeg lige misset.

Jeg kan ikke finde den testede model på nettet, men har fundet noget lignende:

http://www.edbpriser.dk/Product/Details.aspx?sp=all&pid=607666

http://www.edbpriser.dk/Product/Details.aspx?sp=all&pid=640757

Hvad siger i til dem? Erfaringer?
Avatar billede polle8 Nybegynder
12. maj 2010 - 09:58 #11
jeg har selv haft held med at fjerne plastic pladen der sidder ved blæseren og så give den en ordenlig omgang trykluft evt. Demontere blæseren for at kunne komme ordenligt til.