Avatar billede Morten62 Nybegynder
24. september 2009 - 12:45 Der er 7 kommentarer

Flet data fra Excel ind i Word

Jeg har lavet et tidtagningsskema der beregner mellemtider, sluttider, hastigheder mm.
Jeg vil gerne lave en funktion der sender navn, klub, og diverse tider og resultater over i et diplom til udskrift, men jeg kan ikke lige se hvordan jeg kan flette det sammen med Word.
Det vil være smart, om man kan markere en deltager og så printe
diplomet ud.

Kan I hjælpe?
Avatar billede MathiasDue Nybegynder
24. september 2009 - 13:07 #1
Er det i Word 2007 eller Word 2003?
Avatar billede Morten62 Nybegynder
24. september 2009 - 13:12 #2
MS Word 2003
Avatar billede MathiasDue Nybegynder
24. september 2009 - 13:16 #3
så skal du starte brevfletning, og tilpasse din datakilde så der er klub, diverse osv.
Avatar billede Morten62 Nybegynder
24. september 2009 - 13:36 #4
Jeg kan bare ikke gennemskue hvordan jeg får de korrekte data ind på de rigtige steder i Word dokumentet. Jeg har dialogboksen "Brevfletning - modtagere" og her kan jeg "se ind i" Excelarket. Men efter jeg har valgt nogle poster kan jeg ikke se nogen ændring i Word dokumentet.
Avatar billede MathiasDue Nybegynder
25. september 2009 - 12:18 #5
hvordan ser dit excel dokument ud?
Avatar billede Morten62 Nybegynder
25. september 2009 - 12:46 #6
Jeg har et ark, hvor alle data indtastes.
Disse data (navn, nr, gruppe, start- mellem- og sluttidspunkter) bliver så overført og beregnet til mellem og sluttider via formler til andre ark, et pr gruppe. Når alle tidspunkter er tastet ind, så kan man filtrere og sortere de andre ark (hver gruppe for sig) som så står i rækkefølge.
Så vil jeg gerne kunne printe et diplom ud umiddelbart efter indtastnigen til den enkelt deltager der måtte henvende sig.
Diplomet måtte gerne indeholde en samlet og en gruppeplacering.

Jeg sender gerne regnearket til dig, hvis du er interesseret.
Avatar billede Morten62 Nybegynder
25. september 2009 - 12:49 #7
Jeg er lige begyndt på den simple løsning:
Jeg laver et diplom i excel hvor den plukker data fra et andet ark, men så skal filen have et diplomark for hver deltager. Det er jo ikke så fikst.