Avatar billede jmleth Nybegynder
23. september 2009 - 11:29 Der er 10 kommentarer

Animationer

Hvordan flytter jeg en animation, som jeg har hentet på internettet som en GIF fil og gemt på min harddisk til et Word dokument eller Outlook (som også bruger Word)? Når jeg kopierer gif-filen ind i Word bliver den til et billede uden animationen.
23. september 2009 - 11:33 #1
... Du kan ikke få en animation på WORD (=et stykke papir)...

Hvis du også kunne få animationen til at bevæge sig på et stykke papir udskrevet fra Word, så har du 'opfundet' noget nyt *G* ...
Avatar billede tjacob Juniormester
23. september 2009 - 11:34 #2
Det kan du ikke....

Word understøtter ikke animerede GIFs, medmindre du gemmer dokumentet som en webside, og åbner det i en browser.
Avatar billede jmleth Nybegynder
23. september 2009 - 11:45 #3
Naturligvis kan man ikke få billedet til at bevæge sig på et stykke papir. Men jeg har modtaget en email, hvor der er en spillevende animation midt inde i teksten. Som sagt bruger jeg Outlook som email program. Nu ville jeg gerne selv kunne kreere en email med indbygget animation. Hvordan gør jeg det?
Avatar billede tjacob Juniormester
23. september 2009 - 11:55 #4
Nu fremgik det ikke af dit spørgsmål, at du ville skrive en E-mail. Denne kategori handler jo om Word....

Men hvis du opretter en ny meddelelse i Outlook, og indsætter et animeret GIF, burde det da virke?
Ellers skal du ind i indstillingerne, og sikre dig at dine mails skrives i HTML-format. Præcist hvor kan jeg desværre ikke hjælpe dig med, da jeg ikke selv har Outlook.
23. september 2009 - 12:02 #5
*Enig* - dette er jo Word kategorien *S*

M$ Outlook eller OE (Outlook Express) ?
Avatar billede jmleth Nybegynder
23. september 2009 - 12:05 #6
Jeg bruger Microsoft Outlook
Avatar billede hcma Novice
23. september 2009 - 16:04 #7
jmleth >>  som skrevet af andre:
word = uladsiggørligt
MS Outlook:  hvis formatet er sat til html er det bare at indsætte din animerede gif.

og så lige en lille ting til:  når du skriver et "svar" og ikke en "kommentar" betragtes det som et løsningsforslag ;o)
så dine uddydbende oplysninger/spørgsmål bør lægges som kommentarer.
Avatar billede gnsj58 Nybegynder
28. september 2009 - 19:57 #8
Har fuldstændig samme problem som Jmleth, og løsningsforslaget at emails skrives i HTML format gør ingen forskel.
Så hvorfor kunne jeg overføre animerede gif tidligere i Outlook 2003 med Windows XP...og nu kan jeg ikke overføre samme animerede gif til Outlook 2007 med Vista.
For god ordens skyld...de kan overføres men forbliver statiske.Har prøvet at overføre til min Gmail, og her var der ingen problemer.Her blev de fint overført som animerede.
Er der hjælp at hente her??
Avatar billede jkrons Professor
01. oktober 2009 - 21:11 #9
Outlook 2007 understøtter ikke animerede gif eller indlejrede flash-filer.

"Other Unsupported Web-Related Features
The following is a list of all other Web-related features that Word 2007 does not support:

Animated GIF images. Only a static representation of the GIF image shows.

Flash. Only a red "X" shows in the area where the flash would display."
Avatar billede jkrons Professor
01. oktober 2009 - 21:12 #10
Og jeg glemte lige at tilføje, at Outlook 2007 nu bruger Words HTML funktionalitet, ikke browserens, som i tidligere versioner.