Avatar billede Slettet bruger
22. september 2009 - 17:17 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Backup af Vista Recovery drev

Jeg har en Laptop fra dell med vista præinstalleret. Nu er mit problem bare at jeg er blevet træt af vista og godt vil prøve køre noget andet.

Min harddisk er delt i et C drev og et D drev, D drevet indeholder data til at genskabe vista til sådan det var da jeg købte computeren.

Nu er mit problem bare at jeg gerne vil kunne udnytte alt min hardisks plads på det nye styresystem.

Derfor vil jeg gerne høre om det kan lade sig gøre at lave en backup af D drevet så jeg senere kan installere Vista igen hvis noget går galt, og dette er uden at "gemme" D drevet. Altså lave en cd jeg kan boote fra eller på anden måde gemme data så jeg kan boote fra det og installere vista.
22. september 2009 - 17:59 #1
PS: Før du evt. prøver at install den gamle XP på den Laptop fra dell med vista præinstalleret så check først om der er [b]XP[/i] driverpakker!!!
Avatar billede steffenernst Nybegynder
22. september 2009 - 18:06 #2
Lav et image af c-drev med Macrium Reflect Free. Læg det på en ekstern harddisk.

Lav en boot-cd med MRF. Check om den virker.

Du kan nu gøre,hvad du vil med c-drev og D-drev.

Du kan altid lægge c-drev ind igen (som det ser ud nu) med boot-cd.

http://www.macrium.com/reflectfree.asp
Avatar billede Slettet bruger
05. oktober 2009 - 16:49 #3
Jeg har nu lavet en kopi af mit Vista drev med Macrium Reflect Free tror dog ikke jeg får brug for den, men tak for hjælpen. Smid lige et svar
Avatar billede steffenernst Nybegynder
10. oktober 2009 - 06:41 #4
Lav et image af c-drev med Macrium Reflect Free. Læg det på en ekstern harddisk.

Lav en boot-cd med MRF. Check om den virker.

Du kan nu gøre,hvad du vil med c-drev og D-drev.

Du kan altid lægge c-drev ind igen (som det ser ud nu) med boot-cd.

http://www.macrium.com/reflectfree.asp