Avatar billede nimaha Nybegynder
22. september 2009 - 10:03 Der er 36 kommentarer og
2 løsninger

Problem efter installation af XP på Vista computer

Hej alle sammen.

Jeg har her for nylig installeret XP på min hp dv6000 bærbar computer hvor der var præ-installeret Vista. Mit problem er nu at jeg tror at mange ting ikke er blevet installeret ordentlig. En ting jeg hvertfald ved er galt er at, mit trådløse netværk virker slet ikke. Altså min computer registrere overhovedet ikke at der er indbygget trådløs netværkskort i min computer. Jeg kan ikke engang tænde for mit trådløse netværk..

er der nogen der kan hjælpe mig?
Avatar billede Slettet bruger
22. september 2009 - 10:06 #1
Det plejerne at være driverne der er problemet. Se om de er installeret eller hent nye på Producentens hjemmeside
Avatar billede jonner40 Nybegynder
22. september 2009 - 10:15 #2
Den hedder noget mere end det
Dv6000 er en hoved gruppe kig i bunden på komputeren
Avatar billede jonner40 Nybegynder
22. september 2009 - 10:41 #3
står til højre for service tag på et lille klistermærke i bunden på komputeren
Avatar billede nimaha Nybegynder
22. september 2009 - 10:51 #4
hey jonner40.. jeg får lige min lillebror til at tjekke det for mig så skriver jeg.. Sidder nemlig ikk med den lige nu. Hvis jeg oplyser modelnummeret kan du så forklare mig detaljeret hvad så skal gøre (navn på drivere jeg skal downloade osv)?

Tak for hjælpen
Avatar billede jonner40 Nybegynder
22. september 2009 - 10:52 #5
Ja det finder vi ud af
Avatar billede nimaha Nybegynder
22. september 2009 - 10:57 #6
samsonjens.. hvordan tjekker jeg om driveren er installeret?

Jeg har foresten også en mistanke om at mit grafikkort ikk er installeret ordentlig, er der en måde hvorpå jeg kan tjekke det?
Avatar billede haverslev Novice
22. september 2009 - 10:58 #7
Avatar billede nimaha Nybegynder
22. september 2009 - 11:07 #8
hp dv6204ea
Avatar billede nimaha Nybegynder
22. september 2009 - 11:08 #9
skal jeg downloade filerne fra en anden computer og derefter overfører dem? jeg kan jo slet ikk komme online på min hp computer
Avatar billede haverslev Novice
22. september 2009 - 11:17 #10
Problemet med din model er, at der ikke findes XP drivere direkte på HP`s hjemmeside.
Så du skal igang med at "Konvertere" div. Vista drivere til XP drivere - altså finde XP drivere til din maskine.
Det kan f.eks gøres ved at finde andre HP pc modeller der kører med netop de XP drivere du søger.
http://h10025.www1.hp.com/ewfrf/wc/softwareCategory?product=3366687&lc=en&cc=us&dlc=en&lang=en&cc=us
Avatar billede nimaha Nybegynder
22. september 2009 - 11:17 #11
her er listen over driverne til min computer...

http://h10025.www1.hp.com/ewfrf/wc/softwareList?os=228&lc=en&dlc=en&cc=us&lang=en&product=3366687

Hvilke skal jeg installere?

Haverslev: hvad er chipsettet som du siger jeg skal installere.. kan ikke finde noget om det inde på siden.
Avatar billede nimaha Nybegynder
22. september 2009 - 11:19 #12
haverslev: jeg kunne da godt finde xp drivere til min hp... du kan se linket som jeg har lagt ind.
Avatar billede haverslev Novice
22. september 2009 - 11:23 #13
Ja der er nogle XP "drivere", men ikke dem du skal bruge til at starte med - se de drivere der er under Vista og der kan du f.eks se at der er chipset, Grafik osv osv
Avatar billede nimaha Nybegynder
22. september 2009 - 11:26 #14
ok.. jeg forstår ikk helt det du skriver med at jeg skal: "igang med at "Konvertere" div. Vista drivere til XP drivere - altså finde XP drivere til din maskine.
Det kan f.eks gøres ved at finde andre HP pc modeller der kører med netop de XP drivere du søger"

ved ikk hvordan jeg skal finde andre modeller som bruger de samme drivere som jeg skal bruge...
Avatar billede nimaha Nybegynder
22. september 2009 - 11:28 #15
i og for sig ved jeg ikk hvilke drivere jeg skal bruge og hvordan jeg kan se at det er den jeg skal bruge.
Avatar billede haverslev Novice
22. september 2009 - 11:41 #16
Du kan feks bruge et program der hedder Everest home, det kan fortælle dig hvilken hardware der er i maskine og derefter kan du så søge på google efter XP driver for netop den specifikke hardware.
http://www.filehippo.com/download_everest_home/

F. eks kan det være dit trådløse netkort:
Broadcom wireless  - så søger du på google for XP driver og får f.eks følgende frem:
http://h10025.www1.hp.com/ewfrf/wc/softwareDownloadIndex?softwareitem=ob-53245-1&lc=en&dlc=pt&cc=br&product=3360458&os=228&lang=pt

Ps. kan desværre ikk hjælpe mere pt. - skal ud af døren og er først ved en pc iaften.
Men de andre kan nok også hjælpe dig videre, ellers er jeg nok online igen ved 21 tiden :)
Avatar billede jonner40 Nybegynder
22. september 2009 - 14:12 #17
hvis du går ind i enhedshåndtering i kontrol panel
hvor mange er der under "andre enheder" (ukendt hardware)
Avatar billede jonner40 Nybegynder
22. september 2009 - 14:23 #18
Det ene af dem er dit trådløse netkort som #16 linker til

inst. det så skulle der gerne forsvinde det ene ukendt hardware

link også her http://h10025.www1.hp.com/ewfrf/wc/softwareDownloadIndex?softwareitem=ob-53245-1&lc=en&dlc=pt&cc=br&product=3360458&os=228&lang=pt
Avatar billede nimaha Nybegynder
22. september 2009 - 15:41 #19
Til jonner40

under andre enheder er der:

ethernet-controller
netværkscontroller
PCI Device
Skærmkort
Skærmkort (VGA-kompatibel)
SM-buscontroller
Ukendt enhed
USB-controller (Universal Serial Bus).
Avatar billede nimaha Nybegynder
22. september 2009 - 15:45 #20
Er der måske nogen måde hvorpå jeg kan installere Vista på den igen. Da jeg købte computeren følgte der jo ikk nogen Vista cd med. Er det noget med at man skal brænde en recovery cd, altså nogle filer som ligger på computeren over på en cd, også kan man så bruge den som installations cd??

på forhånd tak for hjælen..

Og i øvrigt så opstår der problemer hvergang jeg prøver at downloade den fil (broadcom wireless) som haverslev linker til. Den stopper midt under downloadningen og siger at der er sket en fejl.
Avatar billede haverslev Novice
23. september 2009 - 08:32 #21
Det er ikke sikkert, at dit trådløse netkort er et Broadcom, derfor skriver jeg også f.eks.
Det kan ligesåvel være et Intel pro wireless der er i den, derfor kan du f.eks bruge Everest home til at se dit hardware.
Nu er der dog kun 2 muligheder for wireless, enten Braodcom eller Intel Pro, så du kan jo blot prøve dig frem - den vil blot sige at den ikke kan finde hardware HVIS du vælger forkert driver første gang.

Ang. installere Vista igen så se følgende, kan dog kun lade sig gøre - hvis du IKKE har slettet recovery partition i forbindelse med install. af XP
http://h10025.www1.hp.com/ewfrf/wc/fastFaqLiteDocument?lc=en&dlc=en&cc=us&docname=c00608578&product=18703
Avatar billede nimaha Nybegynder
23. september 2009 - 09:08 #22
altså jeg har stadig et drev der hedder recovery under denne computer (men når jeg går ind i dette drev er den godt nok tom, altså ingen mapper eller noget). Jeg tror ikke at partitionen er blevet slettet da jeg kun valgte at jeg ville have windows installeret på c drevet. Men når jeg kommer hjem vil jeg prøve at geninstallere vista.

Kan du ud fra dette link fortælle mig hvilken slags recovery jeg skal udføre:)??

http://h10025.www1.hp.com/ewfrf/wc/fastFaqLiteDocument?lc=en&dlc=en&cc=us&docname=c00608578&product=18703#c00608578_InstallOSDrive¨

Tusind tak for hjælpen så langt
Avatar billede haverslev Novice
23. september 2009 - 09:43 #23
Hvis ikke du har lavet recovery diske, så se under punktet: Reinstalling the operation system "Reinstall the operating system using the advanced recovery options"
http://h10025.www1.hp.com/ewfrf/wc/fastFaqLiteDocument?lc=en&dlc=en&cc=us&docname=c00608578&product=18703#c00608578_InstallOSDrive¨
Avatar billede nimaha Nybegynder
23. september 2009 - 14:45 #24
mit problem er nu at allerede ved det første punkt så viser min computer noget andet;

Click Start , click All Programs , select System Recovery and click PC Recovery .

Når jeg går ind i systemgendannelse, kommer der kun det der frem med om jeg vil gendanne til et tidligere punkt eller oprette et nyt gendannelses punkt.
Avatar billede haverslev Novice
23. september 2009 - 19:27 #25
Sådan kan du IKKE gøre det, nu når der er installeret XP
det menu punkt er væk og findes ikke i XP osv.

Du skal slukke pc`en og så starte den op, når du lige har trykket på start så trykker du gentagne gange på F1 og du skulle gerne får adgang til recovery menuen.

Altså, du skal gå frem efter
"Reinstall the operating system using the advanced recovery options"
Efter punkt 3. står der:
NOTE:  You may also access HP Recovery Manager at any time by restarting the computer and pressing F11 repeatedly before the Windows load screen appears.
Avatar billede haverslev Novice
23. september 2009 - 19:30 #26
Ups. skulle være: .... gentagne gange på F11  - HUSK F11 :)
Avatar billede nimaha Nybegynder
23. september 2009 - 23:42 #27
problemet er så at der IKKE sker noget når jeg trykker F11:(
Avatar billede nimaha Nybegynder
23. september 2009 - 23:48 #28
altså jeg trykker gentagende gange på F11 og har også prøvet andre F11 knapper, men der kommer ikke noget med recovery frem.. Kun BIOS, og noget med at vælge hvad jeg vil "boot"...
Avatar billede haverslev Novice
24. september 2009 - 07:48 #29
Når du har trykket på F11 (findes kun en F11 knap), så skulle du gerne komme en menu frem, hvor du kan vælge "PC Recovery "
Hvis ikke der kommer en sådan menu frem, så er der muligvis blevet ændret/slettet noget ifm. install af XP - kan dog ikke lige sige dig hvad eller hvor.
Men prøv evt og gå i det "boot" du skriver om og se om der er nogle valg muligheder der omhandler recovery
Avatar billede nimaha Nybegynder
24. september 2009 - 07:55 #30
der er desværre ikke noget om recovery:( man skal bare vælge om man vil boote f.eks. cd-rom drev eller hardisk.. Jeg har prøvet at trykke F11 mange gange men der kommer IKKE noget frem desværre.
Avatar billede jonner40 Nybegynder
24. september 2009 - 08:47 #31
Avatar billede jonner40 Nybegynder
24. september 2009 - 09:04 #32
Har du helt opgivet xp ?
Avatar billede nimaha Nybegynder
24. september 2009 - 09:39 #33
hey jonner40.. jeg synes bare der virker besværligt hvis jeg skal til at installere vildt mange drivere for at det ville kunne fungere. Så jeg prøver det link du har givet mig.
Avatar billede nimaha Nybegynder
24. september 2009 - 12:51 #35
ok.. nu bliver problemet bare endnu være.. Jeg har prøvet at brænde en cd med nogle af de filer jeg gerne vil have over på min hp computer, men den registrere bare at cd'en er tom og den vil heller ikke registere hvis jeg sætter en usb til..

Men jeg har fået en af mine venner til at kigge på min computer så jeg tror det er nemmere hvis han tager over herfra..

Hvordan kan jeg dele pointene til både Jonner40 og haverslev?

Tak for jeres megen hjælp!
Avatar billede jonner40 Nybegynder
25. september 2009 - 16:33 #36
Ok hermed et svar
og tror at når man acceptere et svar så kan man vælge størrelsen på point
Avatar billede haverslev Novice
25. september 2009 - 17:35 #37
Hmm ... hvad mener du med:
"ok.. nu bliver problemet bare endnu være"

Se Ekspertens FAQ punkt:
3. Behandling af svar  - punkt 2.
Der er mere end en der har svaret, hvad gør jeg så?

http://www.eksperten.dk/faq
Avatar billede nimaha Nybegynder
26. september 2009 - 00:01 #38
har fået en kammerat til at hjælpe mig så nu er jeg tilbage til at have vista. Han fik det ordnet sådan at det lykkedes mig at komme ind i recovery som jeg ikk kunne komme ind i før-

men tak for hjælpen til jer to!