Avatar billede sas_mart Nybegynder
21. september 2009 - 10:43 Der er 3 kommentarer

Opdater data i samle tabel

Jeg har en Query som linker en masse tabeller sammen, herefter har jeg lavet en samlet tabel med al data. Nu vil jeg gerne have opdateret data i den samlet tabel, da data i et par af de linked tabeller har ændret sig...

Jeg har prøvet at køre en tilføjelsesforespørgsel uden held, selv når jeg siger ja til at den skal overskrive data hvor primærnøglen er ens.

Jeg har prøvet at sætte en updateforespørgsel op, men får følgende fejlmeddelse "Query Must Have At Least One Destination Field" selv om tabellerne er fuldkommen ens...

Nogen der har en god idé til hvordan jeg kan få dynamik i opdateringen af den samlede tabel når de underliggende tabeller bliver opdateret...
Avatar billede mugs Novice
21. september 2009 - 12:58 #1
Der er noget i dit spørgsmål jeg ikke forstår.

Hvorfor er der nødvendigt at opdatere "samletabellen", bår du har opdaterede data i de andre tabeller. Får du ikke redundante data?

"Query Must Have At Least One Destination Field" jarajteriserer jeg ikek som en fejl. Det er en meddelelse om, at du ikke har valgt et destinationsfelt, og Access ved derfor ikke hvilket felt der skalo opdateres.

" opdateringen af den samlede tabel når de underliggende tabeller bliver opdateret... "
Burde ikke være nødvendigt, da relationerne jo vil hente data i de opdaterede tabeller
Avatar billede sas_mart Nybegynder
21. september 2009 - 14:10 #2
Jeg har 32 Excelark som jeg har linket til, folk laver så ændringer i Excel arket. Herefter har jeg lavet et join på alle 32 ark så jeg har data samlet i en tabel.

Det jeg så ønsker er at når der laves ændringer i et underliggende ark så bliver ændringen synlig i den samlede tabel.
Avatar billede mugs Novice
21. september 2009 - 14:35 #3
OK - Men jeg ser så ingen problemer med en opdateringsforespørgsel.

Du skal sørge for, at du har et destinationsfelt (Det felt der skal modtage de opdaterede data) i opdateringsforesprøgslen.