Avatar billede sirvoks Nybegynder
20. september 2009 - 11:58 Der er 4 kommentarer

Lagring af billeder

Hej

Jeg har lige nu lavet det så alle billeder ligger i en mappe med et uniqid. Men er der nogen begrænsninger på hvor mange filer der kan ligge i en mappe?

Og er der evt en bedre måde at organisere det på ?
20. september 2009 - 12:20 #1
(Under kategorien [Programering] ?)

Kommer an på hvilket OS/Styresystem du anvender ?
Win98, ME, W2000, XP, Vista, Win7, OS/2, Unix, Linux, ... ?
Avatar billede sirvoks Nybegynder
20. september 2009 - 12:29 #2
Kunne ikke liige finde ud af hvilken kategori jeg skulle putte det i...

Den kører w2k3 server ..
Avatar billede arne_v Ekspert
20. september 2009 - 14:13 #3
Med NTFS kan du have op til 4 milliarder filer på en logisk disk. Der er ingen hårde begrænsninger på filer i et enkelt dir. Performance lider under det hvis der er for mange filer i dir.

Som tommelfinger regel put ikke mere end 5000 filer i et dir. Så lav en directory struktur og spred dine filer ud i den.
Avatar billede arne_v Ekspert
22. oktober 2009 - 23:25 #4
OK ?