Avatar billede marie12 Nybegynder
19. september 2009 - 20:18 Der er 4 kommentarer

Skærm og CD problem

Jeg har netop købt en macbook pro 13".

Prøer at installere snowleopard og det går fint de første 10 min , så går mac i slumre mode, jeg prøver at trykke på en vilkårlig tast og skærmen vågner ikke, nu kan jeg slet ikke få noget frem på skærmen end en apple icon med roternde ur og selve installations cd'en kan jeg heller ikke få ud.

har prøvet at nulstille men det hjælper ikke.

Nogen forslag udover at levere det hele tilbage?
Avatar billede mstorgaard Praktikant
19. september 2009 - 21:41 #1
Prøv at holde Alt eller Command inde under opstart. Så burde du kunne vælge startup-disk.

Udover det - forsøgte du at installere Snow Leopard uden at have computeren sat til et strømstik?
Avatar billede marie12 Nybegynder
19. september 2009 - 22:50 #2
Apple icon fremtræder stadig med roterende ur.

Nej computeren har været koblet til strømstik mens installationen blev påbegyndt.

Har prøvet at slukke og tænde....intet sker.

Nogle tips til at få cd'en ud? har forsøgt ALT hvad der står i manualen.
Så er helt på herrens mark indtil mandag.
Avatar billede mstorgaard Praktikant
20. september 2009 - 10:41 #3
Altså der er en metode, hvorpå man kan tvinge en cd ud af drevet. Den fungerede i hvert fald på både den sølv MacBook Pro og på den hvide MacBook.

Man kan tage et kreditkort (eller et andet lignende kort) og stikke det ind og blokere cd'en, så den ikke længere kan dreje rundt. Så skulle computeren gerne automatisk skubbe cd'en ud. Det slider dog lidt på både cd og kort, men bør ikke ødelægge noget.
Avatar billede strikemusic Nybegynder
28. september 2009 - 10:07 #4
Kom du nogensinde videre med den