Avatar billede Slettet bruger
17. september 2009 - 23:13 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Iframe

Nogen der ligger inde med en kode til en Iframe der viser indholdet på hele siden, altså hvor toppen er nul eller hvad der er smarest at lave for at den virker i flest opløsninger / browsere
Avatar billede superdreng Nybegynder
18. september 2009 - 00:06 #1
Kode for iframe er således:
<iframe src="LINK" width="400" height="400" scrolling="auto" frameborder="0">
  </iframe>

http://www.html.dk/dokumentation/html4/tags/iframe/

Var det, det du spurgte om?
Avatar billede tfswebguy Nybegynder
18. september 2009 - 07:52 #2
Det letteste ville nok være et frameset:

<!DOCTYPE HTML PUBLIC "-//W3C//DTD HTML 4.01 Frameset//EN"
  "http://www.w3.org/TR/html4/frameset.dtd">
<HTML>
<HEAD>
<TITLE>A simple frameset document</TITLE>
</HEAD>
<FRAMESET cols="0%, 100%">
  <FRAME src="about:blank">
  <FRAME src="StiTilFrame">
</FRAMESET>
</HTML>

Taget fra W3C: http://www.w3.org/TR/REC-html40/present/frames.html
Avatar billede superdreng Nybegynder
18. september 2009 - 08:45 #3
Men husk at Google ikke kan læse frames, så den vil have svært ved at blive fundet i google.
Avatar billede tfswebguy Nybegynder
18. september 2009 - 11:51 #4
Ja sådan er det generelt med rammer desværre..

Noget andet som jeg havde glemt at spørge om: Hvorfor skal siden være i en frame?
Avatar billede olebole Juniormester
20. september 2009 - 14:29 #5
<ole>

Nej, sådan er det ikke generelt med frames. Google kan sagtens læse, hvad der står i (i)frame'en - og siden i den bliver fint indekseret. Dét er ikke problemet med frames/søgemaskiner  ;o)

Problemerne er dels, at indholdet af (i)frame'en ikke meningsmæssigt associeres med indholdet i hoveddokumentet - og dels, at når dokumentet i (i)frame'en indekseres, så sker det som selvstændigt dokument. Det betyder, at når en bruger klikker på linket, vil frame-dokumentet blive vist uden den omkringliggende struktur

/mvh
</bole>
Avatar billede Slettet bruger
22. september 2009 - 15:20 #6
Det skulle bruges til at hente indholdet fra en anden side ind således at man ikke umiddelbart kunne se den rigtige URL, det kan jo ikke skjules for alle, men det er heller ikke vigtigt, det er kun under et projekt afvikles.

tfswebguy svar gav det bedste resultat
Avatar billede tfswebguy Nybegynder
09. oktober 2009 - 09:39 #7
Husk at acceptere svar