Avatar billede exitsystem Nybegynder
12. juli 2001 - 21:29 Der er 14 kommentarer og
1 løsning

Skal have adgang til MySql DB der ligger på egen maskine fra .dk side!!!!

Som titel beskriver har jeg en MySql DB liggende lokalt på min maskine som jeg ønsker at tilgå fra min .dk side. Hvordan sættes det på så det funger, der anvendes php som programmeringssprog på min side!

..på forhånd tak.
Avatar billede cyberdude Nybegynder
12. juli 2001 - 21:45 #1
i den conect du laver skal du istedet for \"localhost\" eller \"mysql.ditdom.dk\" eller hvad du nu ellers bruger skrive din maskines ip adresse.
så skulle det gerne funge
Avatar billede exitsystem Nybegynder
12. juli 2001 - 21:47 #2
har jeg prøvet, men dette giver intet resultat... kan det være en speciel port jeg skal åbne for på min router?
Avatar billede cyberdude Nybegynder
12. juli 2001 - 22:04 #3
ja 3306 er den en MySql server bruger som standart... prøv dette...
Avatar billede exitsystem Nybegynder
12. juli 2001 - 22:15 #4
oki jeg forsøger mig om det funger!
Avatar billede exitsystem Nybegynder
12. juli 2001 - 22:24 #5
giver følgende fejl!

Warning: MySQL Connection Failed: Unknown MySQL Server Host \'\' min ip adresse\'\' (0) in c:\\apache\\htdocs\\sap2k\\connectSap2k.php3 on line 2
Avatar billede exitsystem Nybegynder
12. juli 2001 - 22:31 #6
og kan se i min nat (show nat) at 3306 er tildelt min ip!
Avatar billede cyberdude Nybegynder
12. juli 2001 - 22:41 #7
hmm hvor har du din HP... det kan tænkes at de har \"lukket\" for trafik ud af huset på denne port....
Avatar billede exitsystem Nybegynder
12. juli 2001 - 22:51 #8
Jeg har en ADSL hos WOL
Avatar billede cyberdude Nybegynder
12. juli 2001 - 23:12 #9
øhh ja men hvor har du din hjemmeside, er det også på din egen maskine ??
Avatar billede exitsystem Nybegynder
13. juli 2001 - 14:40 #10
web-sale.dk har siden liggende..... men det burde på nuværende tilpubkt ikke være afgørende da jeg endnu ikke har flyttet siden, men blot valgt at kalde min connection til min database gennem min ip i stedet for localhost
Avatar billede cyberdude Nybegynder
13. juli 2001 - 15:28 #11
hmm nej det burde det da ikke med meindre at de har blokeret for trafik ud af deres serversystem på port 3306 som der åbnes for når man laver et sql kald......

har selv lige instaleret på database på min egen maskine.... og vil gøre det samme som dig.... og det er hvad jeg har fået oplsyt at jeg skulle gøre........

regner med at komme til at teste mit eget her i løbet af wekenden..... så giver jeg lige besked om hvordan det går.......

har du noget program til at oprette brugere i databasen med eller er det kun dig selv der skal have adgang til databasen ??
Avatar billede cyberdude Nybegynder
13. juli 2001 - 19:52 #12
hejsa!!

Så her jeg selv fået det testet og det funger perfekt..... :-))

nå så må vi jo se lidt nærmere på dit problem...
Har du ICQ ?? mit nr. er 58449738 skriv lige i requesten for auto.. at det er vedr. noget på eksperten :-))

prøver lige at \"bikse\" nogle filer sammen du kan teste med...
Avatar billede ianj Nybegynder
14. juli 2001 - 20:21 #13
Når hosten er unknown, er det normalt et problem med navneopløsningen. Prøv IP\'en 127.0.0.1

Og nej, vores virksomhed er dem der vedligeholder UNIX for Web-sale.DK og der er ikke låst for kald udaftil på nogle porte jeg umiddelbart ved af.

/Ian - ADVICE A/S
Avatar billede cyberdude Nybegynder
15. juli 2001 - 12:17 #14
ianj -> øhhh hvordan skulle han kunne conecte til 127.0.0.1 ??
det han vil er jo at conecte fra en (web-sale.dk\'s) server på nettet til hans egen maskine........
hvis han i sit script som er placeret på serveren på nettet skriver 127.0.0.1 vil den jo conecte til sig selv......... eller er der noget jeg helt misforstået vedr. ip\'ens opbygning ?
Avatar billede cyberdude Nybegynder
15. juli 2001 - 15:03 #15
takker :-))

lige en problem skrivelse:

det \"sap2k\" gjorde forkert var at conecte til sin globale ip fra sin interne ip...
det blev rettet...

dernæst havede den bruger han forsøgte at bruge ikke lov til at conecte til databasen udefra men kun fra localhost, det fik vi også rettet!