Avatar billede ahrules Nybegynder
17. september 2009 - 08:20 Der er 10 kommentarer

Windows partition bliver fyldt op?

Hej Eksperter!

Jeg har to partitioner på min computer, en til vista, ca. 20 gb og en anden til data, på ca 130 gb.

Det eneste jeg har installeret på vista-delen er vista, og så mine drivere. Og så vidt jeg ved burde det ikke overstige 20gb, og det gjorde det heller ikke i starten, men partitionen bliver ved med at blive fyldt mere og mere op, så der nu nærmest ikke er 100mb tilbage.
Jeg kører regelmæssigt CCleaner, for at rydde op, men det virker ikke rigtigt længere.

Er der nogle der måske kan forklare mig hvad jeg kan gøre ?

På forhånd tak :)

Mvh Andreas
Avatar billede jonner40 Nybegynder
17. september 2009 - 08:56 #2
hvor meget har du sat din systemgendannelse til ?
er tit alt for stor

midlertidig internet filer er også tit alt for stor i disse tider med hurtige forbindelser behøver den ikke at være større end 30-50 Mb

ellers så download EASEUS Partition Master http://www.partition-tool.com/

og tag 10 gb ekstra dit data drev
Avatar billede ahrules Nybegynder
17. september 2009 - 11:21 #3
@ #1
Jeg forstår ikke helt hvad der er jeg skal læse ? Det du linker til er for det første til XP, og så kan jeg ikke se hvad det er du vil have mig til at læse.

@ #2
Det med systemgendannelse, ved jeg ikke rigtig noget om. Syntes aldrig jeg har sat nogen værdi?

Medhesyn til temp. int. filer så sletter CCleaner dem, og den kører jeg jo regelmæssigt.
Avatar billede Slettet bruger
17. september 2009 - 12:32 #4
se under 13 + 14

i explorer trykker du på funktioner-internet indstillinger-browsewrdata-indstillinger og sætter den til eller på 50 mb.

se det kunne du jo læse dig til men hvilken explorer har du inde for denne vejledning er til version 8.0.7100.0
17. september 2009 - 12:39 #5
Microsofts Vista:
1. Højreklik på >Computer >Egenskaber.
2. Klik på > Avancerede system indstillinger"> og vælg > System beskyttelses > fanen fra menuen.
3. Fjern fluebenet ved drev C og tryk OK.
4. Åben start menuen og søg på > Diskoprydning.
5. Vent på at diskoprydning får arbejdet færdig.
6. Klik på fanen > Flere indstillinger.
7. I feltet Systemgendannelse, klik på > Ryd op.
8. Luk nu vinduerne og genstart computeren.
9. Aktiver Systemgendannelse på samme måde du deaktiverede det.
Avatar billede Jensen DK Novice
17. september 2009 - 13:14 #6
20MB er for lidt til Vista, mindst 30MB og helst 40MB. kan også være at papirkurven kan gøres mindre med fordel til måske 300MB.
Avatar billede ahrules Nybegynder
17. september 2009 - 16:54 #7
@ #5
Det gav mig ca. 350 mb mere fri. Men tak!
Jeg har svært ved at tro det kan blive bedre. Må vel formatere hvis det går helt galt!
Avatar billede Jensen DK Novice
18. september 2009 - 06:25 #8
Der findes programmer som kan ændre størelsen på dine partitioner, så du ikke behøver at formatere harddisken.
Avatar billede Slettet bruger
18. september 2009 - 08:39 #9
http://www.partition-tool.com/

Det kan dette gratisprogram f.eks. Som en har nævnt tidliger i tråden
25. oktober 2009 - 16:37 #10
(Hvad endte denne tråd med ?)