Avatar billede skwizie Nybegynder
15. september 2009 - 10:18 Der er 15 kommentarer og
1 løsning

Lenovo S12 "piver"

Jeg har for nylig anskaffet mig en Lenovo S12, og er yderst tilfreds med den, og den kørte godt med WinXP. Jeg ville så prøve at lægge Windows 7 på den igår, med det resultat at den nu er begyndt at sige en lidt underlig pivelyd... Har prøvet at pille den ekstra ramklods som jeg har sat i ud, men uden det hjalp...

Nogle der har nogle forslag?
Avatar billede skwizie Nybegynder
15. september 2009 - 10:24 #1
Det skal lige siges, det er ikke en konstant pivelyd... den fremkommer kun periodevis
Avatar billede tfswebguy Nybegynder
15. september 2009 - 10:32 #2
Kan du komme ind på nærmere hvor den pivelyd foregår i maskinen?
Avatar billede skwizie Nybegynder
15. september 2009 - 10:37 #3
Pivelyden kommer bagfra omkring, der hvor windowsmærket sidder. Men da jeg ikke ved hvordan den opbygget indeni, ved jeg ikke om det er harddisk, eller hvad det er der sidder der :)
Avatar billede tfswebguy Nybegynder
15. september 2009 - 10:59 #4
Sidder mærket midt på bunden, eller ude i kanten?
Hvis det er ude i kanten, er der så nogle lufthuller deromkring? For så er det nok blæseren til CPU'en, eller noget der ligger i vejen den vej der hyler
Sidder den midt i, er det nok harddisken.

Men bare et bud. Kender ikke til Lenovo'en
Avatar billede skwizie Nybegynder
15. september 2009 - 11:02 #5
den sidder midt på. Men det er ikke blæseren tror jeg.

Den kan stå i nogle minutter og ikke sige noget, og så kommet det lige pludselig. Hvis jeg så trykker på "mute"-knappen holder det op i nogle minutter igen...
Avatar billede nissen2630 Novice
15. september 2009 - 11:52 #6
Har du lagt mærke til mod det kun er når din internet explore er startet ?

I XP var det Smooth Scroll der skulle slås fra.
Avatar billede skwizie Nybegynder
15. september 2009 - 11:56 #7
Det er opstår selvom den bare står uden nogle programmer kører... Nu prøver jeg med XP igen, og ser om det stadig er der.
Avatar billede skwizie Nybegynder
15. september 2009 - 12:23 #8
Det ser ud til kun at være i Windows 7 problemet opstår. Der er ikke noget problem i XP :?
Avatar billede lars_computerworld Seniormester
15. september 2009 - 12:33 #9
Har selv oplevet piveri fra maskiner - fra skærme eller grafikkort. Har du evt. prøvet at skifte opløsning på skærmen?
Avatar billede skwizie Nybegynder
15. september 2009 - 12:40 #10
Ja, men desværre uden succes
Avatar billede skwizie Nybegynder
15. september 2009 - 17:59 #11
Jeg prøvede lige en reinstall af windows 7, og den kørte fint indtil den installerede nogle opdateringer... mærkeligt.
Avatar billede skwizie Nybegynder
15. september 2009 - 20:22 #12
Opdatering: Har nu fundet ud af at det kun er når den kører på batteri at denne "pive"-lyd opstår. Har prøvet at installere driveren til den ukendte enhed som viste sig aty være ACPI enhed. Men den fremkommer stadig med denne mærkelige lyd... rimelig træls!

Slet ikke nogle som har andre gode forslag?
Avatar billede justrace Novice
16. september 2009 - 14:23 #13
Har en gammel TP R50, og det er batteriet på den, der siger noget lign....
Avatar billede skwizie Nybegynder
16. september 2009 - 14:37 #14
ok, men det kan vel næppe være tilfældet her, da det kun er i windows 7 "problemet" er.

Har forøvrigt lavet fejlen tror jeg. Opdateret lyddriveren, opdaterede ACPI driveren og inst. powermanagement fra Lenovo :)
Avatar billede tfswebguy Nybegynder
09. oktober 2009 - 09:42 #15
Tid til at lukke tråden?
Avatar billede skwizie Nybegynder
09. oktober 2009 - 10:03 #16
Fandt selv fejlen som tidligere nævnt