Avatar billede sorenbentzen Nybegynder
15. september 2009 - 09:49 Der er 2 kommentarer

Excel styrelinie

Er der nogle der kan hjælpe med hvordan man laver en styrelinie i Excel. Når jeg har et stort ark med mange data, og skal følge data hen ad linien er det ofte svært at holde styring på hvilken linie man er på. Jeg ved godt at rækkenummeret bliver fed ude til højre, men det jeg godt kunne tænke mig var f.eks. en rød linie der følger undersiden af den celle jeg står i og følger hele rækken igennem?

Det er lidt svært at forklare, men håber det giver mening.

På forhånd tak for svar.
Avatar billede threh Nybegynder
15. september 2009 - 10:44 #1
Du kan markere hele den række du vil arbejde med ved at trykke på række tallet helt ude til venstre. herefter kan du give rækken en farve eller alternativt indsætte en kant nederst.
Avatar billede thranaldo Nybegynder
15. september 2009 - 11:27 #2
Du kan fryse en række eller kollonne. Vil du fryse en kollonne markerer du kollonnen til højre herfor og går ind i Vis, hvor du finder funktionen "Frys ruder". Du kan også fryse både række og kollonne samtidig ved at udføre handlingen når du står i den øverste celle du vil fryse med udgangspunkt i.

Måske vil det hjælpe dig.