Avatar billede kleinstrup Nybegynder
14. september 2009 - 21:19 Der er 9 kommentarer

Ny HDD i macbook - Snow Leopard

Hej alle.

Jeg har fået til opgave at hjælpe en kammerat med at redde hans Macbook. På trods af jeg ikke er mac bruger mener han jeg er den rigtige til jobbe da han selv er TOTALT it n00b :-)

Opgaven er denne:

Der er kommet ny harddisk i hans Macbook og den er nu uden styresystem.

Jeg har en DL- DVD med Macos 10.6 snow leopard på som han gerne vil have installeret.

Når jeg starter den op kommer der en blinkende mappe frem med et "?" midt på. Jeg har prøvet at starte den ved at holde tasten C nede (ingen funktion), nulstilllet PRAM, holdt Alternativtasten (dette frembringer blot en musepil).

Så hvad gør jeg når intet af dette hjælper???

MVH.

Kleinstrup
Avatar billede ferdinand.k Mester
14. september 2009 - 21:28 #1
hvis du har en Mac mere, kan du installere den nødstedte Mac som Target Disc Mode ?
Avatar billede kleinstrup Nybegynder
14. september 2009 - 21:29 #2
Har jeg desværre ikke :-(

Har 2 x PC  :-)
Avatar billede ferdinand.k Mester
14. september 2009 - 21:33 #3
ok, det er jeg ked af at høre på dine vegne ;)

Er du sikker på at skiven du har fat i virker ? Jeg formoder at det er en original skive ?
Avatar billede kleinstrup Nybegynder
14. september 2009 - 21:46 #4
Ja :-)

Avatar billede ferdinand.k Mester
14. september 2009 - 21:56 #5
hmm, ja så lyder det nu mere som om HDD'en ikke fungerer optimalt...
Avatar billede johnstigers Seniormester
14. september 2009 - 22:54 #6
http://manuals.info.apple.com/Apple_Support_Area/Manuals/mac_os/0341068WelcometoMacOSX.PDF

Fra side 28 - kan det bruges på nogen måde?

(Er selv pc mand...)
Avatar billede johnstigers Seniormester
14. september 2009 - 22:59 #7
Avatar billede kleinstrup Nybegynder
14. september 2009 - 23:12 #8
Tror jeg har løst den nu..............

Det er lidt n00b :-) men er kommet til at brænde min startdisk backup som data og ikke ud som det .dmg image den er! -Så er det jo klart at Macbook ikke vil læse den!

:-)  UPS !!

Nu må vi se om den ikke modtager den nye skive bedre!
Avatar billede aners Nybegynder
27. september 2009 - 16:02 #9
Alligevel påstod du tidligere at det var en original skive, tsk tsk.