Avatar billede damon Nybegynder
12. juli 2001 - 19:57 Der er 14 kommentarer

AMD vs PENTIUM

jeg står og skal til at udbygge min computer og er ikke sikker på hvad forskellen mellem AMD og Pentium er... er der en der vil være sød at klargøre det for mig? :)
Avatar billede bbs Nybegynder
12. juli 2001 - 20:00 #1
En Athlon Thunderbird er hurtigere ... !

Den er ganske enkelt bedre produceret :)

Køb også et Soltek SL75LAV-X Motherboard, det rykker :)
Avatar billede milo Nybegynder
12. juli 2001 - 20:01 #2
er det ik SL35KAV-X du mener?
Avatar billede johannielsen Nybegynder
12. juli 2001 - 20:06 #3
Heeeey, har helt samme MB! - det rykker for vildt, bortset fra placeringen af IDE-slotsene! - det er lavet for bøvlet lige bag AGP-porten!

Men når man sparer 400 kr., på den samme ydelse som Asus, er det vel fint nok!

Thunderbird slår altså Pentium med mange længder, både hvad det angår pris og hastighed. Imidlertid har jeg hørt om en ny Pentium-IIIS, der skulle være ligeså hurtig som Thunderbird, dog koste over det dobbelte!
Avatar billede bbs Nybegynder
12. juli 2001 - 20:57 #4
Boardet hedder Soltek SL75KAV-X.

Det har ikke samme ydelse som et Asus, nej det er fandme meget, meget bedre.
Specielt hvis man OverClocker.
Avatar billede retaxes Nybegynder
12. juli 2001 - 22:27 #5
er det ikke lidt risikabelt at råde en newbies til overclockning, tænk hvis den brænder af!
Avatar billede bbs Nybegynder
12. juli 2001 - 22:46 #6
Retaxes->
Gå ind i bios og sæt processoren fra \"manuel\" til \"auto\"
Når du så starter op vil en procesbar køre over skærmen, indtil at man ikke kan OC mere.
Når så computeren fryser og genstarter af sig selv, så er den OC til det den kan, og den vil blive ved den Performance..
Avatar billede retaxes Nybegynder
12. juli 2001 - 22:54 #7
Ok, det var en smart ting de der har fået lavet, så ved jeg det ;o)
Men det er kun på den type mobo, right!
Avatar billede bbs Nybegynder
12. juli 2001 - 23:27 #8
Det er på flere Soltek Motherboards ..
Teknikken hedder Red Storm ..

Hamrende smart :-)
Avatar billede retaxes Nybegynder
13. juli 2001 - 00:17 #9
Bare ikke på mit soltek 67EV1 ;o(
Avatar billede blue_snow Nybegynder
13. juli 2001 - 01:34 #10
bbs>>  hva er leve tiden så på fx en 1200 mhz athlon ??? og hvor storer risikoen for \"problemer\"
Avatar billede klatten Nybegynder
13. juli 2001 - 09:45 #11
damon >
Her er dit svar....Athlon har nogle kvaliteter som Pentium ikke har og omvendt. Læs artiklen her fra Tomshardware
http://www6.tomshardware.com/cpu/00q4/001206/index.html
Avatar billede retaxes Nybegynder
13. juli 2001 - 10:30 #12
Hejsa.....

Var der nogen der talte om Athlon, er jeg ikke bare go!

Nåmen jeg må videre

Good luck
Avatar billede bbs Nybegynder
13. juli 2001 - 11:39 #13
Hvis du OverClocker med Solteks Redstorm teknologi, så sker der ikke det vilde med leve-tiden.
Det kan du let gøre.
Avatar billede blue_snow Nybegynder
13. juli 2001 - 16:40 #14
bbs>> okdoki