Avatar billede pemo123456 Novice
12. september 2009 - 15:44 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Google "ser" ikke link til min side

Hej

Når jeg går ind på Googles webmaster værktøj, så kan jeg se, at der kun er ét link til site rooten min side www.golfindr.com, samt ét link til flere af undersiderne.

Dette kan jeg ikke forstå, da jeg ved, at der er mange flere. Bl.a. er jeg med på www.dmoz.org. Dertil har jeg været inde på nogle blogs og linket til min side derfra. Endelig har jeg selv nogle andre sider, hvorfra jeg også linker til siden.

Er der nogen, der kan komme med en god grund til, at Google kun "ser" et link pr. side, samt lige så vigtigt, hvordan får jeg Google til at "se" de andre link også?

Siden er første gang uploaded ved nytår. For ca. 3 måneder siden kunne jeg se i Google webmaster værktøj, at der var massere af links til min side, men nu er Google evne eller vilje tilsyneladende anderledes.

Mvh Pemo
Avatar billede htmlkongen Novice
12. september 2009 - 16:18 #1
Google indexerer ikke altid alt. Der er også forskel på om du linker til http eller www. Prøv at ændre det derinde. Ellers brug Yahoos Site Explorer :-) Mere præcist :-I
Avatar billede pemo123456 Novice
12. september 2009 - 16:26 #2
Jeg er ret sikker på, at jeg linker til http://www.golfindr.com osv. hvilket jeg håber er i orden.

Men der er ikke så meget svar på, hvorfor Google har haft set linksne fra de andre sider, hvorfor Google ikke længere ser linksne, samt hvordan jeg får Google til at se dem igen.

Kigger på Yahoos Site Explorer.
Avatar billede zips Juniormester
12. september 2009 - 16:53 #3
Det er nok mere pga. din side er fyldt med fejl at google ikke vil bruge mere tid på den.

http://validator.w3.org/check?verbose=1&uri=http%3A%2F%2Fwww.golfindr.com%2F

En valid kode er et must, samt meget andet, søg efter SEO og brug de råd som gives, en guide om SEO på eksperten findes her http://www.eksperten.dk/guide/1290
Avatar billede pemo123456 Novice
12. september 2009 - 17:20 #4
Jeg har læst en del om SEO, og forsøger også at følge det så godt, som jeg nu kan.

Kan ikke helt forstå det med fejl i koden (ikke at der ikke er fejl), da siden har været med tidligere.

Er dog i gang med at få redesignet / omprogrammeret siden, så hvis det kan løse det, er det jo godt nok.
Avatar billede zips Juniormester
12. september 2009 - 17:29 #5
Jeg kan kun se siden nu og det er ikke et kodemæssigt kønt syn, slet ikke når der er 2 DOCTYPE med <head> og <body> på siden, så udfra det jeg ser kan jeg kun fortælle at der skal rette på siden før du kan regne med at siden vil være google venlig :-)
Avatar billede pemo123456 Novice
12. september 2009 - 17:30 #6
Jeg har også lige checket Yahoo som foreslået. Der kan jeg se, at jeg har 113 inlinks. Ikke at Yahoo skal gøre som Google, men hvis min side er i unåde hos Google pga fejl, så burden den vel alt andet lige også være det hos Yahoo. Deres webcrawlere er vel ikke så meget anderledes end Googles.
Avatar billede MichaelGrove Nybegynder
13. september 2009 - 01:25 #7
Avatar billede pemo123456 Novice
13. september 2009 - 11:52 #8
Hej Michael

Det er ikke fordi Google ikke har fundet mine sider, at jeg spørger her.

Derimod er det fordi alle de inlinks, jeg havde (og stadig har), ser ud til at være tabt i Google. Og eftersom de har betydning i relation til, hvor langt nede eller oppe min side ligger ved relevante søgninger, vil jeg gerne have dem tilbage.

Men måske er spørgsmålet formuletet forkert til at starte med.

Mvh PEMO
Avatar billede zips Juniormester
13. september 2009 - 13:14 #9
Om siden ligger højt eller ej, kun pga link til siden vil jeg ikke mene, her er hvordan det ser ud med langt mindre link til en siden end du har, jeg skrev det i en anden tråd
http://www.eksperten.dk/spm/886429#reply_7451502

Det er derfor jeg stadig mener at SEO og valid kode gør meget i forhold til hvor mange link der er til ens side, da kun google kender de gyldne regler om hvordan man kommer højt i placering når der søges, derfor vil der er være mange løsninger alt efter relgion om hvad man mener og har set virke omkring SEO.
Avatar billede pemo123456 Novice
20. oktober 2009 - 20:08 #10
Hej

Lukker den her nu. Tak for hjælp, dog er der ikke nogen af svarerne, jeg lige kan bruge. Det der nok kommer tættest er påstanden om de mange fejl, der er udslagsgivende.

Dog køber jeg den ikke, da jeg kan se at en af mine konkurrenters sider får 513 Errors, 132 warning(s) og stadig ligger nr. 3 på bestemte og eftertragtede søgeord. Så at sige, at Google ikke vil kendes ved siden pga. for mange fejl holder ikke. De tre efterfølgende siders placering med samme søgeord får følgende "karrakterer" hos Validator, og burde derfor ligge langt bedre, hvis det var udslagsgivende.

1: Passed, 1 warning(s
2: 4 Errors
3: 5 Errors, 63 warning(s)

Må kæmpe videre

:-) PEMO