Avatar billede henrixx Praktikant
12. september 2009 - 13:57 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

Hvordan fjernes Windows Genuine Advantage (WGA)

Hej

Jeg kunne godt tænke mig at fjernet Windows Genuine Advantage (WGA) fra min computer, da jeg har den under kraftig mistanke for at gøre mit system ustabilt (jeg bruger WinXp home ed. med sp. 3)

Jeg har været rundt på nettet og søge efter et removal tool, men jeg tør ikke rigtig at benytte dem jeg har fundet, da jeg ikke vil risikerer at få alt muligt snavs ind på min computer.

Så er der nogen, som kan hjælpe mig ?
Avatar billede Jensen DK Novice
12. september 2009 - 14:15 #1
Så hvidt jeg ved kan den ikke fjernes, når den først er indstalleret, men der er en mulighed, som jeg har fået til at virke, boot op på din XP skive udfør en reparer anden gang du får mulighed for det, når den er færdig, så skal du i windows update manuelt for at opdatere, der fjerner du fluebenet ud for
Windows Genuine Advantage og klikker på ,krydset, for neden i teksten sætter du flueben, for ikke at vise denne opdatering igen.
PS. du skal måske afindstallere SP3 før du udfører opgaven, og så indstallere den igen inden windows update.
12. september 2009 - 14:24 #2
...Windows Genuine Advantage (WGA) fra min computer, da jeg har den under kraftig mistanke for at gøre mit system ustabilt ... - det har jeg aldrig hørt/læst om ?

Hvordan udarter det sig ?
Avatar billede off-line Nybegynder
12. september 2009 - 15:30 #3
Måske kan dette link bruges?
http://www.nemli.dk/gwgabeg.php
Avatar billede off-line Nybegynder
12. september 2009 - 15:41 #4
Ps. Microsoft har også selv lavet en anvisning, men den siges,
ar være vanskelig at følge.
Grunden til at microsoft accepterer en fjernelse af WGA er, at
de er blevet beskyldt for spionage.
Men under alle omstændigheder, det er i orden at fjerne den.
Avatar billede off-line Nybegynder
12. september 2009 - 15:42 #5
Microsoft egen anvisning.
http://support.microsoft.com/kb/921914
Avatar billede justrace Novice
12. september 2009 - 16:10 #6
Så er der lige det med at nogle vigtige opdateringer kræver den for at køres.
Avatar billede johnstigers Seniormester
12. september 2009 - 16:35 #7
Jeg kunne godt tænke mig at fjernet Windows Genuine Advantage (WGA) fra min computer, da jeg har den under kraftig mistanke for at gøre mit system ustabilt

Det vil jeg gerne høre en begrundelse på hvorfor du tror det...

P.s. Luk lige de 2 gamle spørgsmål fra 2007, tak.
Avatar billede henrixx Praktikant
13. september 2009 - 14:37 #8
@off-line

Jeg har kigget på dit link og det ser ud til at være svaret på mit spørgsmål - gider du at lægge et svar, så jeg kan lukke.

Til i andre, som har stillet spørgsmålstegn omkring at Windows Genuine Advantage (WGA)sklle gøre mit windows ustabilt, så kan jeg bare sige at siden det blev installeret, så oplever jeg, at mit system er blevet langsomt og dette gælder også for mit surferi på internettet.

(det bli'r nok bedre i morgen eller når jeg får Win 7 !)
Avatar billede off-line Nybegynder
13. september 2009 - 14:45 #9
Gerne:)
Avatar billede johnstigers Seniormester
13. september 2009 - 14:55 #10
Det giver bare ikke nogen mening at fjerne den, for den skal ind igen på et tidspunkt...
Avatar billede off-line Nybegynder
13. september 2009 - 15:05 #11
Jeg hævder heller ikke, at WGA giver problemer, jeg tror årsagen
til problemet er et andet. Men henrixx vil gerne af med den, derfor
kom jeg med et svar.
Avatar billede johnstigers Seniormester
13. september 2009 - 15:21 #12
Det er også ok :)

Vi ser nok henrixx igen hvis det ikke hjalp :)