Avatar billede Claus Mester
11. september 2009 - 18:10 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Surftown og Joomla - redigere i databasen

Jeg har fulgt følgende tutorial for at slette demodata fra min nye Joomla side http://www.joomlatutorials.dk/component/content/article/1-generelle-tutorials/37-fjern-demodata-fra-din-joomla-installation

Nu er jeg så nået til et punkt, hvor der skal redigeres direkte i databasen, via phpmyadmin - 2:43 minutter inde i videoen.

Da jeg, indtil videre, benytter Joomla direkte gennem Surftown, har jeg således ikke phpmyadmin liggene på min maskine.

Hvordan kommer jeg nu ind i databasen gennem Surftown?
Avatar billede _cyberdude_ Nybegynder
11. september 2009 - 20:37 #1
https://phpmyadmin.surftown.com/

Du skulle så gerne have fået udleveret brugernavn (højst sandsynligvis domæne) og adgangskode, og hvilken server du skal forbinde til. Hvis du ikke kan finde hvilken server du skal forbinde til kan det ses på dit surftown kontrolpanel et sted, jeg mener også der derinde er en genvej til phpmyadmin derinde.
Avatar billede lollaenderen Nybegynder
11. september 2009 - 21:55 #2
Login på "MySurftown"
Klik på "Avancerede indstillinger"
Klik på "phpMyAdmin"
Klik på "Login" for den bruger du ønsker at åbne
Nu er du inde i phpMyAdmin
Avatar billede Claus Mester
11. september 2009 - 22:46 #3
Det har jeg forsøgt, at følge den sti. Men ved brugernavn og adgangskode kommer jeg ikke igennem.

Men det lyder jo til at det ikke umiddelbart er noget der kan løses her. Det må jo åbenbart hænge sammen med noget forkert brugernavn/adgangskode. Erindre bare ikke at jeg på noget tidspunkt er blevet bedt om at definere disse specifikt til php.
Avatar billede Claus Mester
11. september 2009 - 22:49 #4
Glemt det - jeg er inde :) Tak for assistancen.
Husk svar.
Avatar billede lollaenderen Nybegynder
11. september 2009 - 22:54 #5
Svar selv, samler ikke point - endnu :)
Avatar billede Claus Mester
08. april 2010 - 08:51 #6
Tak ska du ha' :)