Avatar billede swenn Nybegynder
10. september 2009 - 16:36 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Router config til SME

Hej Eksperter!

Jeg har nu i flere dage forgæves at finde frem til en løsning på mit problem. Jeg er godt klar over der findes mange fora og artikler der beskriver en opsætning af SME. Men jeg har endnu ikke kunne finde en løsning på mit problem.

Jeg har installeret SME 7.4
Jeg kører den som Server og gateway.
Jeg har forbindelse lokalt. Dvs. jeg kan skrive ud på min netværks-printer. Men der er ingen netforbindelse "ud af huset." Altså jeg kan ikke kommet på internettet.

Når jeg kører windows fejlfinding af forbindelse, så skriver den hver gang. DNS-Serveren svarer ikke.

Jeg har en ZyXEL P-2602R-D1A router for internet via Fullrate.

Min opsætning: (ISP)Router-->SME-->Computer (som ikke vil gå på nettet)

Er der nogle der har et bud?
Avatar billede justrace Novice
10. september 2009 - 17:01 #1
Det er fordi du skal køre uden din zyxel, da serveren er både firewall, router og gateway på en gang.

Derfor har den jo også 2 netkort.
Avatar billede justrace Novice
10. september 2009 - 17:02 #2
Har kørt med sme i et par år, så hvis andet driller spørger du bare her.
Avatar billede swenn Nybegynder
10. september 2009 - 17:05 #3
Hmm... der var tilsyneladende noget galt med mine netkort. Jeg prøvede at ændre konfigurationen inde i serveren. Og da jeg skiftede internt og eksternt netkort, så fungerede det.
Avatar billede swenn Nybegynder
10. september 2009 - 17:06 #4
Men lige til sidst... hvordan vil du have jeg skal kører det uden om min Zyxel? Det er jo den der konventere min fullrate forbindelse. For jeg vil skam meget gerne undvære den. Tror bare ikke jeg kan.
Avatar billede justrace Novice
10. september 2009 - 17:13 #5
Er det 2 ens netkort?

Er det ikke en alm. router den zyxel?
Avatar billede swenn Nybegynder
10. september 2009 - 17:18 #6
Nej det er ikke 2 ens netkort.

Joe... det tror jeg. Det var den der fulgte med mit Fullrate abonnement.

Men nu er det ligemeget. Det hele spiller :)
Men tak for hjælpen alligevel. Kan ikke udelukke at jeg vender tilbage, hehe :)
Avatar billede justrace Novice
10. september 2009 - 17:31 #7
Helt fint.
Du vender bare tilbage hvis der er noget. :)
Avatar billede justrace Novice
10. september 2009 - 17:59 #8
Har kigget lidt på fullrate, og du bliver nok ikke fri for den router. :)

Hvad skal du bruge serveren til?
Avatar billede swenn Nybegynder
11. september 2009 - 11:38 #9
Ok. Ja så må jeg bare have den stående.

Ja så rendte jeg alligevel ind i problemer :)

Jeg kan ikke tilgå min server ude fra. Hvis jeg skriver min offentlige ip i min browser, så skulle jeg vel kunne komme ind på den simple hjemmeside jeg har lavet inde i SME ik? (Lidt som når man laver IIS på sin Pc) Jeg kan godt tilgå den lokalt. Og jeg har forward af mine porte på routeren.

Jeg har uploadet et screenshot af min ipconfig.
http://www.furaha.dk/ipconfig.gif
Dette screenshot er taget på den PC som er tilsluttet serveren. Så ved ikke om det har nogen relevans.

Jeg skal ikke bruge serveren til andet en "leg". Det er for at blive lidt klogere på den slags :-)
Avatar billede justrace Novice
11. september 2009 - 14:23 #10
Det kommer jo an på om den er sat rigtigt op.
Du har viderestillet port 80 til serverens IP?
Hvor på serveren har du lagt den side du har lavet?